Avatar billede tonnym Nybegynder
24. august 2006 - 15:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kontaktpersoner - email

Hej,

jeg har netop importeret en små 1000 kontakter fra et excel ark. I den forbindelse er der nogle, og kun nogle, hvis email ikke kan anvendes.. når jeg prøvet at sende en email ved at højre klikke på kontaktpersonen og vælger ny meddelse, så kommer Outlook med fejlen "Angiv gyldig email adresse".

Det lidt underlige er så at ved at gå ind på kontakt personen og markere hele emailen og lave en ctrl c/v så virker den fint.. altså står der ikke et blankt space eller andet dumt i feltet som gør at den ikke kan læse email adressen...

Nu er problemet så det at jeg skal sende ud til alle 1000, men ikke umiddelbart kan se hvilke af disse kontakter som har dette problem...

Nogen som har haft samme problem og som har fundet en nem løsning på det?? Jeg har forsøgt export/import af kartotektet men det hjalp ikke. Vil nødig skulle åbne alle 1000 og ctrl c/v...

Pft.
Avatar billede kedde65 Praktikant
24. august 2006 - 17:12 #1
Jeg har ikke oplevet problemet, men jeg kunne forestille mig man kunne lave en VBA løsning der kunne løbe dem allesammen igennem og validere mail adressen... men jeg ved ikke lige hvordan.... du vil givetvis ikke sende det Excel ark så jeg selv kan teste det :-)

/Christian
Avatar billede tonnym Nybegynder
25. august 2006 - 10:19 #2
Nej kan jeg desværre ikke da det er en "lukket" mailing liste, hvor folk ikke forventer at deres emails mv. bliver videregivet, desværre :o(
Avatar billede tonnym Nybegynder
07. november 2006 - 08:13 #3
Lukker spg.