Avatar billede jakap Nybegynder
26. august 2006 - 11:34 Der er 14 kommentarer

Skærm går ud

Hej allesammen..

Jeg vidste ikke helt om det er den rigtige kategori..

Det drejer sig ang. at ligeså snart jeg kommer ind i cs / half life 2, så loader den fint, og når den er færdig med loadet, så ser jeg 1-2 sec af banen og skærmen går i sort.. ;-(

Nogle der kan hjælpe.. ??

Min com er..

Thermaltake kabinet med 4 blæsere udover dem på 3d, chip osv.
P4 3 ghz
Asus n6600 gt/td agp 128 ddr3 ram
2 GB geil ram.. 4*512
480 watt strømforsyning.
Bundkort = P4C800-e Deluxe
240 gb harddisk.
2 dvd brændere.

Håber det er nok, og bær over med mig, hvis jeg har misforstået noget.. Jeg er lige blevet medlem.. :-)
Mvh Jakob
26. august 2006 - 12:04 #1
Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.1go.dk/
***********************************

Har der altid været det problem ? Eller 'bare' kommet ?

Opdateret Grafikdriver ?

DirectX ?
Avatar billede jakap Nybegynder
26. august 2006 - 13:46 #2
Jeg har købt min com brugt.. Skulle skifte bundkort ud på den..
Den kan sagtens starte op, og gå i programmer osv.
Ham der havde computeren før mig sagde at han havde spillet på den.

Det er dog første gang hvor jeg har haft den at jeg ville spille..

Jeg har opdateret driver både den nyeste og den ældre.
Jeg har også lige opdateret Directx.

Skulle jeg måske prøve at slette cs, og installere igen..??
MVH Jakob
26. august 2006 - 16:50 #3
... bare for at dele problemet på midten - prøv med en anden SKÆRM ?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
26. august 2006 - 16:55 #4
Hvilket Operativsystem kører du med?

kører spillet bagved, men du kan bare ikke se det?

går skærmen i standby-mode (som når computeren er slukket), eller bliver den bare helt sort?
Avatar billede jakap Nybegynder
26. august 2006 - 17:28 #5
Jeg kører med orig xp pro..

Computeren kører stadig..

Skærmen slukker ikke helt, men går i standby, med gul lys.

Jeg har prøvet at spille cs på min skærm, med en anden com, og der virkede det godt..
Det er en Neovo 19" skærm..
Så er ret sikker på det er et software eller hardware problem..

Jeg har også kørt dxdiag.exe hvor alle testene gik godt...

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
26. august 2006 - 17:42 #6
hmmm... kan den køre i for høj opløsning??

Jeg ville nok give CS skylden... reinstall kan være en god test.
Avatar billede jakap Nybegynder
26. august 2006 - 17:51 #7
Jeg har prøvet at reinstallere.. uden held ;(

kan mit 3d kort være defekt. tror i...?
Avatar billede allanfo Praktikant
26. august 2006 - 17:56 #8
Er grafikkortet et af dem, hvor der skal sættes strøm til? Nogle grafikkort trækker så meget strøm, at de skal have en særlig forbindelse til strømforsyningen, for at kunne fungere. Prøv at se, om der er plads til et molex-stik bag i grafikkortet.

Noget helt andet: Du sagde, du havde skiftet bundkort. Har du så installeret WinXP helt forfra, eller kører du videre med den gamle installation. Hvis du ikke har installeret forfra, så er det her, fejlen ligger.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
26. august 2006 - 17:56 #9
har du prøvet med andre 3d spil?

Problemet kan også være et driver problem... når man installerer en ny version af en driver skal dette foregå 100% korrekt, ellers kan det give problemer.

1) Fejlsikret tilstand
2) afinstaller allerede eksisterende driver.
3) installer ny driver.

Hvis du har skiftet mærke (NVidia til ATI eller omvendt) kan det kræve en hel reinstall af XP... skod, men sådan er det.

Prøv også at starte CS op i dens egen fejlsikret tilstand. Kan dog ikke huske hvordan... Derudover (hvis det er den gamle CS) skulle man derinde vælge grafikkorts type.... det kan også være der, jeg ved ikke om man også skal det i CS, Source)
Avatar billede jakap Nybegynder
26. august 2006 - 18:06 #10
Hej igen.. Jeg har ikke installeret xp forfra da jeg satte bundkortet i..
Der var en reparatør der sagde at det ik betød noget.. men kan være at han ikke hadve helt ret.. er det her fejlen kan ligge..?

Det er et graffikkort hvor man sætter et strøm stik i.. Men er 480 watt ikke måske nok til det.. ?

Før havde jeg et asus p4c800 deluxe, og skiftede til asus p4c800 e deluxe..

Jeg har prøvet med den nye nvidia driver, men den siger ved opstart at den har deaktiveret sli.. Jeg kører jo ikke med sli, så det er mærkeligt..

Men den virkede ikke, så prøvede bare med en ældre driver.. :-)
Den virker heller ikke hehe..

??????
28. august 2006 - 09:39 #11
... en anden/bedre SKÆRM - som forsøg ???
30. august 2006 - 21:38 #12
Status ?
Avatar billede jakap Nybegynder
30. august 2006 - 22:01 #13
Hej igen.. Min com har været nede.. :-(

Jeg havde installeret hele xp om, og da den startede op, hvor jeg havde installeret 3d driver, så sagde den at der var for lidt strøm til 3dkortet.. Så skiftede ledning.. Og nu kører den bare..

Men syns dog at mit 3d kort ret nemt kommer op på omkring 65 grader, hvilket virker ret sygt :-)

Men tror det hjalp med at geninstallere xp, og skifte strøm forsyning.. Tak for hjælpen jer allesammen..
Der er ikke noget værre end når tingene ikke virker..

Men jeg kunne egentligt godt tænke mig om der findes nogle 3d kort blæsere, så min com ikke bipper pga varmen, (jeg bliver nødt til at sætte meget hastighed på mine blæsere..) lidt irriterende.

Mvh Jakob
Avatar billede allanfo Praktikant
04. september 2006 - 11:22 #14
Så skal du kigge på en såkaldt slot-køler, der sørger for at den varme luft fra grafikkortet bliver suget ud.

Se http://www.studiedata.dk/index.php?cPath=1_12&osCsid=a86aebf76e99907059e0f7a199062d86