Avatar billede epojokke Nybegynder
26. august 2006 - 21:49 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan åbner man en laptop

Jeg er ved at rode med min søsters 3 år gamle Medion laptop. Den går ned efter små 10 minutter, så jeg har den kraftigt mistænkt for at der er en blæser der ikke virker optimalt.

Jeg vil derfor gerne skille dyret ad og rense / evt. smøre nyt kølepasta på. Er det noget man sådan uden videre kan gøre, eller risikerer man at sætte hele maskinen på spil ved selv at åbne kassen?
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 22:04 #1
Du skal være forsigtig med skærmen.

Ta batteriet ud samt diske, hvis du kan.

Mærk skruerne, de kan have forskellige længder. Brug ikke vold og pas på tastaturet.

Hvis den klemmer et sted, sidder der nok en skrue i nærheden, som du ikke har fået fjernet.

held og lykke
Avatar billede epojokke Nybegynder
26. august 2006 - 22:09 #2
thnx - er der nogen rækkefølge? Den "klemmer" lidt i den forreste ende hvor skærmen er monteret. Er sikker på at alle skruer er ude.
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 22:39 #3
Sidder der et Cd-rom drev i som kan tages ud, eller et diskette drev.

Nogle gange kan der være skruer under batteriet eller HDD mv
26. august 2006 - 22:48 #4
Avatar billede epojokke Nybegynder
26. august 2006 - 23:10 #5
ok, tak for det. J tror nu, j gir op her, inden skruetrækkeren vrider for meget rundt. Søs må til pro service med spanden.
Drop lige et svar osse, dr1.
Avatar billede jacla Nybegynder
26. august 2006 - 23:25 #6
Du kan se cpu temp i biosen mener jeg.

Ellers findes der programmer der kan, måske kender dr1 et af de bedre :)

Men selv tak
26. august 2006 - 23:29 #7
Mål Temperatur i din PC -> http://www.almico.com/speedfan.php ???
26. august 2006 - 23:29 #8
Ping...

Til deling ...
Avatar billede jacla Nybegynder
27. august 2006 - 00:02 #9
Tak herfra    c",)
Avatar billede rinoh Nybegynder
27. august 2006 - 10:25 #10
hvilken model medion er det for jeg har haft min åbnet og det er en MD6200
Avatar billede epojokke Nybegynder
27. august 2006 - 16:20 #11
Rinoh: En MD8142. Et stort blåt monster, der larmer så meget, at den går under kælenavnet, "Tjernobyl" :-)