Avatar billede karisma28 Nybegynder
28. august 2006 - 13:10 Der er 2 kommentarer

Hjælp til køb af lcd/plasma tv.

Jeg overvejer at købe et nyt flat tv snarest, men da jeg ikke aner noget som helst om lcd eller plasma, håber jeg at I kan hjælpe mig.
Jeg har har kigget på disse tre, men ved ikke hvilken et der er bedst. Hvilken ville I anbefale? Eller skal jeg holde mig fra dem alle?

1.Philips 42" Plasma TV med digital tuner Philips 42PF5521D (pris 14.999)
Med dette TV kan du nyde fordelene ved digitalt TV, elektronisk programguide og digitalt kvalitetsindhold. Du kan også se fantastiske billeder med Digital Crystal Clear og Active Control - helt enkelt !.
Skærmtype: HD Plasma panel Digital Crystal Clear forbedrer billederne til biograf-kvalitet Integreret digital tuner DVB-T HD-Ready HDMI Virtual Dolby Surround Opløsning: 1024 x 1080i pixel Anti-refleks skærm Lysstyrke: 1400 cd/m2 Kontrast forhold: 10000:1 Betragtningsvinkel: 160H / 160V 2 x 15W RMS lyd Plug & Play Picture in graphics 500 siders Smart Text Vægt: 39,2 kg Mål: BxHxD: 1236x720x28

2.Fujitsu Siemens 40" LCD Flat TV Myrica VQ40-1 FSCS26361-K1088-V170(13.999)
Elegant designet LCD TV i aluminum der gør dig klar til fremtidens TV underholdning. Skarpe, livlige billeder med god lydkvalitet. TV'et er forberedt for HD TV-signaler.
Fujitsu Siemens 40” widescreen LCD Flat TV Opløsning: 1366 x 768 pixels 16,7 mio. farver Betragtningsvinkel: 178°H/178°V Brightness: 500 cd/m2 Plug & Play Analog indgang og DVI-D med HDCP support 7 sprogs OSD menu HD-ready Responstid: 8ms Mål uden stand: (HxBxD) 581 x 969x 97 mm Mål med stand: (HxBxD) 633 x 969x 240 mm Vægt: Ca. 28 kg

4.Philips 42" Plasma Widescreen Flat TV Philips 42PF7521D (16.999)
Digitalt TV bliver ikke meget bedre! Dette Flat TV har Pixel Plus, der giver overvældende naturlige billeder, Active Control, der giver optimal lysstyrke, elektronisk programguide til digitalt TV samlet i et moderne design.
Lysstyrke: 1.400 cd/m² Kontrastforhold (typisk): 10000:1 Diagonal skærmstørrelse: 42 tomme / 107 cm Billedforbedring: Pixel Plus, Progressive Scan, 3/ 2 - 2/2 Motion Pull-Down, Contrast Plus, Digital støjreduktion, 3D Comb filter, Linjeudglatning, Pulse Killer chip, Active Control, Justering af farvetemperatur, Lysstyrkeforbedring, Justering af skarphed Større skærmopløsning: Anti-ældning kredsløb, Anti-refleksbehandlet skærm Panel-opløsning: 1024 x 768 p Betragtningsvinkel: 160º (V) / 160º (L) Svartid (typisk): 3 ms Billedformat: 15:9 Lydsystem: Virtual Dolby Surround, Stereo Udgangseffekt (RMS): 2 x 15 W Tekst-TV: 1000 siders Smart Text PIP (Picture in Picture): Billede i grafik Medfølgende tilbehør: Bordfod, Netledning, Lynhåndbog, Registreringskort, Fjernbetjening, RF-kabel, Brugervejledning, Garantibevis, Batterier til fjernbetjening Mål (med sokkel) (B x H x D): 1249 x 748 x 306 mm Vægt: 43 kg
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. august 2006 - 13:28 #1
Plasma Skal transporteres stående da det kan tage skade af at ligge ned.

Har du set de tre skærme i drift? Har du set en film med mørke scener på dem? Har du set en film med hurtige bevægelser på dem? Hvis ikke så kan alle bud her være lige meget fordi farver og responstid er individuelt. Tag ud og se skærmene!
Avatar billede strych9 Praktikant
28. august 2006 - 19:55 #2
Jeg er begyndt at sætte mig ind i HD TV, men må indrømme at jeg først er begyndt at kradse overfladen nu. Ikke at jeg selv har tænkt mig at købe et - jeg synes indtil videre at det er frygteligt overvurderet.
Et par ting har jeg fundet ud af. En HDMI indgang er et plus. HDMI vil med tiden afløse DVI og grafikkort vil være udstyret med sådan en udgang frem for DVI.
Noget andet er opløsningen. Jeg synes at jeg læser rundt omkring at 1080i (i for interlaced) ikke er optimalt, men at det bør være 1080p (for progressive).