Avatar billede ivanizmir Nybegynder
29. august 2006 - 02:23 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

WiseGuide.dk

Kære kritikere.

Jeg og min makker lavede dette site som et Multimediedesigner-projekt, og vi overvejer at fortsætte med at udvikle det.

http://www.wiseguide.dk

Målgruppen er analyseret frem til primært at omfatte de rødlige segmenter i (argh!) minerva-modellen: (http://www.acnielsen.dk/produkter/livsstil/minerva/minerva.asp).

Sitet skal derfor ikke være for "Flashet" og uden smart navigation, men forståeligt og nemt og gå til for ALLE brugere. (vi brugte Familien Frederiksen fra TDC-bredbånd reklamerne som udgangspunkt).

Der er fungerende guides i kategorierne: "Mad", "Transport", "beklædning" og "Elektronik".

Hvad synes i om det, og hvad kan/skal forbedres?

Dårlig kritik er også god kritik :)
Avatar billede bredker Nybegynder
29. august 2006 - 07:30 #1
ikke meget kritik , den er lige efter min smag
og tror at det vil være en side der kommer til at blive brugt , når først i får en del flere ting med , så bare fortsæt med den , den vil mange få glæde af
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2006 - 08:57 #2
Jeg er ikke så meget for introsiden, den er efter min mening lige meget, bare et ekstra klik...

Men selve siden er meget indbydende, man får et godt overblik når man kommer ind og kan hurtigt finde de ting man godt vil frem til.

Det eneste der skiller sig lidt ud er forummet, ved ikke om du har mulighed for at style det mere i farverne, for den er lidt meget grøn efter min mening.

Men den kan I da sagtens arbejde videre med, den skal nok blive besøgt, hvis der kommer flere guides og den løbende bliver opdateret.
Avatar billede nfk Nybegynder
29. august 2006 - 18:44 #3
Vil bare lige siger snedigt koncept :)
Avatar billede nfk Nybegynder
29. august 2006 - 18:58 #4
OK også lidt kritik:
- Drop den der enter side, den har ingen funktion.
- Er ikke vild med det lidt mørke farve tema, mere lys og skandinavien, hvis du forstår hvad jeg mener
- Mere overskueligt layout:
  -> Nedpriotering af søge funktionen, der er trods alt ikke så meget at søge imellem...
  -> Mere struktur fx er rekalmen, ipod(podcast reklamen) og RSS muligheden efter min mening mærkeligt placeret.
- Personligt kan jeg bedre lide verdana frem for arial
Avatar billede fcand Nybegynder
29. august 2006 - 23:41 #5
jeg ville passe på med brugen af det fyrtårn i videoen, det varemærke er vist optaget af et filmselskab, kan dog ikke huske hvilket...

Ellers cool design, overskueligt og brugervenligt
Avatar billede ivanizmir Nybegynder
30. august 2006 - 19:56 #6
Selskabet hedder CastleRock :)

Tak for den gode kritik - lyder som om vi fat i noget, der kan blive godt.

Tak for hjælpen.
Avatar billede bredker Nybegynder
30. august 2006 - 20:38 #7
ja , tror  i har fat i noget af det rigtige , så bare fortsæt i samme stil
Avatar billede kennith Nybegynder
04. september 2006 - 00:45 #8
Syntes det er en cool idé den skal nok blive til noget hvis i arbejder videre med det. Jeg syntes det er et fedt og gennemført layout. Det eneste jeg lige har at sige er at de tonede baggrunde i har på nogle af siderne bliver gengivet ret dårligt. Det er tålelige i 32bit farve men der er stadig mange der har deres skærm sat til 16 og der er den helt gal.
Avatar billede ivanizmir Nybegynder
06. september 2006 - 17:40 #9
Tak kennith.

Har faktisk kæmpet en del med de gradients :)
Finder nok en løsning før eller siden - har prøvet med små giffer og extended dem i css scriptet, det så endnu værre ud.
Jeg har set andre sites hvor det fungerer, så jeg må have fumlet forkert på den ene eller anden måde.
Avatar billede fcand Nybegynder
06. september 2006 - 17:56 #10
jeg tror at dit gradient problem er fordi du har gemt baggrundsbilledet i komprimeret kvalitet.. prøv at gem det i god kvilitet og se om det ikke hjælper!!
Avatar billede kennith Nybegynder
06. september 2006 - 17:57 #11
ivanizmir> jeg har selv døjet med det et par gange det det du kan gøre er at lave et pænt gradient i f.eks. Photoshop husk at tjekke hvordan det ser ud i 16 bit ;) der er bare mange der bruger det og der er mange der glemmer det. når du har dit billed i fuld størrelse og det ser pænt ud så beskærer du det til det kun er 1 px i breden og save for web i 100% så fylder den minimalt og det kommer til at se rimeligt ud har i hvertfald virket for mig.