Avatar billede tander Nybegynder
29. august 2006 - 11:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilføj hostheader til site på iis'en

Hej

Jeg er i gang med at lave et cms-system som skal kunne opdatere iis'en med de host header den enkelte kunde bruger. Problemer er på min win Xp maskine kan jeg godt få lov til at opdatere iis'en ved hjælp af "impersonate" af en bruger med administrative rettigheder. Men på produktionsserveren en win 2003 server kan dette ikke lade sig gøre. Jeg får følgende fejl.

Access is denied.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.UnauthorizedAccessException: Access is denied.

ASP.NET is not authorized to access the requested resource. Consider granting access rights to the resource to the ASP.NET request identity. ASP.NET has a base process identity (typically {MACHINE}\ASPNET on IIS 5 or Network Service on IIS 6) that is used if the application is not impersonating. If the application is impersonating via <identity impersonate="true"/>, the identity will be the anonymous user (typically IUSR_MACHINENAME) or the authenticated request user.

To grant ASP.NET write access to a file, right-click the file in Explorer, choose "Properties" and select the Security tab. Click "Add" to add the appropriate user or group. Highlight the ASP.NET account, and check the boxes for the desired access.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[UnauthorizedAccessException: Access is denied.]
  WebIIS.createSite.AddHostHeader(String hostHeader, String websiteID) +188
  WebIIS.createSite.Button2_Click(Object sender, EventArgs e) +60
  System.Web.UI.WebControls.Button.OnClick(EventArgs e) +108
  System.Web.UI.WebControls.Button.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument) +57
  System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument) +18
  System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData) +33
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +1292

Jeg er 100 % sikker på den bruger jeg impersonater har administrative rettigheder. Kan det have noget med at gøre at Microsoft have hævet sikkerhedsniveauet således dette ikke længere er muligt på en win 2003 server?
Avatar billede snepnet Nybegynder
03. september 2006 - 23:51 #1
Stadig problemer?
Mvh
Avatar billede tander Nybegynder
04. september 2006 - 08:20 #2
Ja har ikke fundet en løsning endnu, men er igang med at overveje andre løsninger. Men hvis du kan hjælpe eller komme med informationer som kan lede mig på det rette spor vil det være rart.
Avatar billede tander Nybegynder
11. september 2006 - 12:58 #3
Valgte at ikke opdatere serveren via koden, men derimod lade mit site reagere på alle hostheader og så håndtere koden hvilket site der skal vises.
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. september 2006 - 20:16 #4
Oki - havde faktisk ikke set din post fra 04/09-2006 08:20:51... Sorry.
Mvh