Avatar billede arkham Nybegynder
29. august 2006 - 20:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem vedrørende CRC Error´s.

Har problem som jeg håber i kan hjælpe med. Har igennem længere tid oplevet at alt jeg downloader fra nettet blir corruptet og er fyldt med crc errors. Har nu fundet ud af lidt mere og håber i kan fortælle mig hvad jeg skal gøre.

Problemmet ligger med min maxtor 80gb hardisk tror jeg.
skal siges jeg har 2 hardiske. 1 på 80gb og en på 160gb.
Har en lille log på SMART loggen der er på disken og ville lige høre hvad i syntes jeg kan gøre. og et billede der måske kan hjælpe.

http://i75.imagethrust.com/images/2u5o/view-image/smart.html

29 August 2006  16:14:17 :: ALERT
[Maxtor 6Y080L0, S/N:Y2TQYD7E] - SMART attribute changed:
Attribute : C7 - Ultra ATA CRC Error Rate
Last checked value : 127
New value : 8

29 August 2006  16:14:17 :: ALERT
[Maxtor 6Y080L0, S/N:Y2TQYD7E] - SMART attribute changed:
Attribute : CB - Run Out Cancel
Last checked value : 252
New value : 253

29 August 2006  17:14:17 :: ALERT
[Maxtor 6Y080L0, S/N:Y2TQYD7E] - SMART attribute changed:
Attribute : C7 - Ultra ATA CRC Error Rate
Last checked value : 8
New value : 27

29 August 2006  18:14:18 :: ALERT
[Maxtor 6Y080L0, S/N:Y2TQYD7E] - SMART attribute changed:
Attribute : C7 - Ultra ATA CRC Error Rate
Last checked value : 40
New value : 43

29 August 2006  20:14:19 :: ALERT
[Maxtor 6Y080L0, S/N:Y2TQYD7E] - SMART attribute changed:
Attribute : C7 - Ultra ATA CRC Error Rate
Last checked value : 56
New value : 66
Avatar billede jacla Nybegynder
29. august 2006 - 21:24 #1
Hvis du downloader direkte på HDD og du får den fejl, kan det være Harddisken der ikke har det godt, prøv at lave scandisk og en defragmentering (Uden automatisk "FIX") Så kan du se om der er fejl på din disk.

EVT. kontroler at dit netkort ikke køre halv duplex, det kunne være at der opstod kollisioner (broadcast storm)

vh

Jan
Avatar billede arkham Nybegynder
29. august 2006 - 23:30 #2
har trådløst netværk via usb dongle eller hvad de hedder.. hvordan checker jeg at jeg ikke køre halv duplex?
Avatar billede jacla Nybegynder
30. august 2006 - 00:00 #3
Det er din opsætning af trådløs router eller i selve trådløs netværkforbindelse, men tror ikke det er det, hvis du ikke selv skulle have "rodet" med det.

Jeg ville undersøge min HDD ved at høre klikke på mit C-drev => funktioner og kører "Undersøg nu  og Defragmenter nu"
Avatar billede arkham Nybegynder
30. august 2006 - 21:37 #4
søgte lidt på google og fandt ud af det ku være problem med mine IDE kabler.. Lige købt et nyt og ser lige hvad der sker natten over.
Avatar billede jacla Nybegynder
30. august 2006 - 21:48 #5
okay!

held og lykke
Avatar billede arkham Nybegynder
31. august 2006 - 13:29 #6
så gik det sku galt, så ud som det kørte meget godt lige efter jeg havde sat kablet til men da jeg vågnede op i morges havde computeren åbenbart genstartet i løbet af natten og stod er der ikk var nogen kombitabel bootdisk i computeren..
så nu har den åbenbart lavet fejl i opstarten på computeren og skal hjem og installerer om når jeg er færdig på skolen.
Seriøst, er lidt sur nu.. det en helt ny pc.. problemmet er jeg ikk brugte den de første 6 måneder jeg havde den fordi jeg købte den inden jeg to ud og rejse. kan det lade sig gøre at aflevere hele computeren tilbage og få en ny?
kan ingenting foretage mig på den jo. kan installerer windows xp. og det så det. :(
overvejer nu om det er hardisken, rammende eller motherboarded der er noget galt med. utroligt....
Avatar billede jacla Nybegynder
31. august 2006 - 16:18 #7
Ja men normalt forbeholder de sig retten til at reparere den 3-4 gange inden de giver dig en ny.

Hvor har du købt den ?
Avatar billede arkham Nybegynder
01. september 2006 - 04:17 #8
Købte den inde på www.edb-experten.dk .. Men de er sku flinke nok derinde, har mailet frem og tilbage mellem en af de ansatte der inde, ham der solgte mig computeren. Han ville gerne kigge på min computer når han kom hjem fra ferie. Servicen jeg for derfra er perfekt.. Men har lidt mere info ang den fejlen nu..

geninstallerede windows her for 3-4timer siden, og nu ser det ud til det hele bare køre.. Det jeg gjorde var at slette alle partitionerne på disken og oprette nogle nye. Tror måske der har været masse fejl på partitionerne..
Hvis jeg er heldig er problemmet løst.. Skriver lige tilbage engang i løbet af fredag her.
Avatar billede arkham Nybegynder
01. september 2006 - 12:29 #9
Så gik den ned igen.. denne gang kom den frem med blå skærm og fortalte mig at jeg skal prøve at disable cache og shadowing på cpu´en.. eller prøve at udskifte skærmkortet. aner ikk hvad jeg skal gøre.. står og skal skrive case opgave her til på næste fredag..
kan godt se jeg er løbet ind i store problemmer..
ærger mig vildt.
Avatar billede arkham Nybegynder
08. april 2007 - 22:59 #10
fandt langt om længe ud af problemmet.. har haft hele computeren stående længe og tænkte jeg ville tage den op igen.. fejlen lå ikke på selve hardiskene. men på controleren på bundkortet. skiftede hardiskene placering på bundkortet i forhold til hvor de var før. og nu fungere det perfekt. har nu solgt computeren. har dog fortalt om fejlen og sagt de kan komme tibage hvis der sker flere fejl. ;).

Men tak for hjælpen alle sammen.