Avatar billede staunfeldt Nybegynder
29. august 2006 - 22:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Netværk kommer og går

Hej,

Jeg har et realtek pci netværkskort. Mit OS er Win2000. Jeg har kunnet komme på nettet, hvor den først afslog hvorefter jeg fik valget for at prøve at tilslutte igen og det lykkedes.

Nu får jeg ikke valget mere. Jeg får en meddelelse for hver 10 sekunder "intet netværkskabel" --> 100 Mbit forbindelse --> "intet netværkskabel" --> 10 Mbit forbindelse. og sådan fortsætter den. Jeg får aldrig nogen ip-adresse.

Jeg har installeret realteks driver istedet for windows uden resultat. Jeg har prøvet at køre fast med 10 Mbit, så har den en fast forbindelse men stadig ingen ip. Så har jeg prøvet fast 100 Mbit, her skifter den mellem "intet netværkskabel" og 100 Mbit forbindelse.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
29. august 2006 - 22:07 #1
måske et dårligt kabel?
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
29. august 2006 - 22:10 #2
jeg har testet kablet med en anden computer, det virker fint.
Avatar billede jacla Nybegynder
30. august 2006 - 03:11 #3
Prøv i din DosPrompt af skrive følgende kommando:

ipconfig /all  tast enter  (Husk mellemrum mellem ipconfig og /)

Så skulle der gerne komme en masse ip-Adresser

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : xxxxxx
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : xx-xx-xx-xx-xx-xx
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.x.x
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.xxx.x
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.x.x
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.x.x
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.x.x
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 30. august 2006 02:23:36
      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 31. august 2006 00:51:16

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse 3:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : xx-xx-xx-xx-xx

Hvis du ikke får dem frem skal du lige se i enhedshåndteringen om der er ! eller ? ved dit netkort.

I Netværksforbindelser skal der kun være en aktiv det er den forbindelse du bruger. Den kan du højre-klikke på og vælge Repair.

Hvis det heller ikke virker skal du i dosprompten og skrive ipconfig /release eller
ipconfig / renew

venlig hilsen

Jan
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. august 2006 - 05:41 #4
Dit netkort kan være defekt.
Eller dit kabel kan have et knæk, der gør det ikke virker, et kæk det ikke har når du tester det i en anden maskine.
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
10. september 2006 - 14:26 #5
Den kan ikke finde dhcp-server. Kan det være en windows opdatering som laver ged i det.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. september 2006 - 16:23 #6
Det kan det godt, men jeg tvivler på det.

Hvis jeg var dig ville jeg hente den nyeste driver til dit netkort. Hent den på nettet. Hvis det ikke virker,  tror at dit netkort er defekt. Du kan købe et nyt netkort for 50 kr.
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
10. september 2006 - 18:30 #7
Jeg vil da afprøve netkortet i en anden maskine, hvis det virker så er muligheden ihvertfald udelukket.

Jan, jeg har ikke mulighed for ipconfig/release og ipconfig/renew fordi den ikke kan finde en dhcp-server.
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
17. september 2006 - 20:39 #8
Jeg har fået netkortet til at virke nu ved at skifte placering på bundkortet et par gange. Men jeg har ikke fundet nogen logisk forklaring. Måske noget med at man skal installere driveren før man sætter kablet i.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. september 2006 - 07:05 #9
Eller også har du noget andet der bruger den IRQ og derfor har netkortet ikke fungeret. Ved at skifte placering af kortet skifter du også IRQ.
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
18. september 2006 - 08:33 #10
Er IRQ fast for hver slot eller bliver der lavet en ny IRQ hvis jeg skifter slot og igen skifter tilbage til samme slot?

Jeg har prøvet med andre netkort som ikke havde nogen problemmer uanset hvilket slot jeg brugte.
Avatar billede jacla Nybegynder
18. september 2006 - 21:11 #11
Har du slået dhcp til.

Se Egenskaber for din netværksforbindelse. Se TCP/IP om den er sat til automatisk IP-Adresse og automatisk DNS
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
19. september 2006 - 08:15 #12
Ja automatisk IP og DNS var/er sat til.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. september 2006 - 20:06 #13
Normalt er der en IRQ per slot, men nogle slots kan dele en eller flere IRQ's.