Avatar billede andersenph Nybegynder
02. september 2006 - 00:19 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor blinker min kaffemaskine?

Hejsa alle

Jeg har en Bravidor Bonamat Mondo 2 Kaffemaskine stående.

Hvorfor blinker den i højre hjørne?

Fatter hat....
Avatar billede andersenph Nybegynder
02. september 2006 - 00:20 #1
Forresten den er opdateret med nyeste firmware og koffeinbeskyttelse.
;O)
Avatar billede perj Nybegynder
02. september 2006 - 00:40 #2
Avatar billede perj Nybegynder
02. september 2006 - 00:45 #3
Tror det er ved at være sent. Troede du mente glimlampen.
Godnat.:-)
Avatar billede andersenph Nybegynder
02. september 2006 - 00:57 #4
Ja det er ved at være sent. :O)

Men lampen er integreret i selve kaffemaskinen.

Man kan også sige at nogle gange dur den, andre gange ikke.

Kan det være virus?
Avatar billede perj Nybegynder
02. september 2006 - 01:03 #5
:-)
Avatar billede perj Nybegynder
02. september 2006 - 01:04 #6
Kunne det være fordi den snart skal afkalkes?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. september 2006 - 01:08 #7
Kunne det være et driver problem ?

Min Melitta blev opdateret med firmware og drivere og kører nu fuldstændigt blinkfrit. En ny grafikchip blev også ofret så lampen nu er gul.

Om det er det samme med en Bravidor kan jeg ikke sige, men det er et forsøg værd.
Sig til hvis du skal have hjælp til at finde driverne og evt chippen.
Avatar billede andersenph Nybegynder
02. september 2006 - 01:18 #8
Hejsa Tonny

Glæder mig på dine vegen at du fik DIN maskine til at virke. Men jeg tror altså mere på at der er gået virus i MIN.

Hader for øvrigt den gule farve. Tænkte på, når jeg får klaret mit nuværende problem at modde min maskine med lilla lys i undervognen.

Ja jeg pluggede altså lige kaffedimsen i usbstikket på min bærbare og lavede et scan med Hijackthis.
Det har jeg læst andre steder skulle være måden at finde ud af det med virus på.

Her kommer en log:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:13:57, on 02-09-2006
Platform: Gevalia 2000 SP4 (Noir 5.00.2195)
MSIE: Irma Explorer v6.32 SP2 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\Bravidor\Mondo2\smss.exe
C:\Bravidor\Mondo2\winlogon.exe
C:\Bravidor\Mondo2\services.exe
C:\Bravidor\Mondo2\lsass.exe
C:\Bravidor\Mondo2\svchost.exe
C:\Bravidor\Mondo2\spoolsv.exe
C:\Bravidor\Mondo2\svchost.exe

R3 - URLSearchHook: (no name) - {02EE5B04-F144-47BB-83FB-A60BD91B74A9} - (no file)
F2 - BRyG:system.ini: Shell=Explorer.exe MS32.exe
F2 - BRyG:system.ini: UserInit=C:\WINNT\system32\userinit.exe,MS32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Mocca Manager] moccasync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [Ms Java for Windows NT] MS32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Run StartupMonitor] StartupMonitor.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Kernel System Service] wkssvr.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [ntdll.dll] wkssvr.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Damp] C:\Program Files\Damp\Damp.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Ms Java for Windows NT] MS32.exe
O4 - HKCU\..\RunServices: [Windows KaFFE System Service] wkssvr.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Program Files\PartyHooker\PartyJoker.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Program Files\PartyJoker\PartyHooker.exe (file missing)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Gevalia Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {1754A1BA-A1DF-4F10-B199-AA55AA1A120F} (BryggeBehaviorFactory Class) - https://signup.msn.com/pages/MsnInstC.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1136593531000
O20 - Winlogon Notify: Installer - C:\WINNT\system32\mvlol9331.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: StillImage - C:\WINNT\system32\hrj4051qe.dll
024 - Hoax.exe from SWF psf.(2319-222-5489-klump-555) - file missing not.

En scanning me Ewido gav kun et grumset resultat.
Avatar billede fromsej Praktikant
02. september 2006 - 01:50 #9
Forklaringen er den enkle at du har P2P kørende (moccasync.exe) og er ved at downloade "Blinkende lygter".
02. september 2006 - 01:56 #10
Forslag:
... udtag dit FLASH memorykort så det ikke forstyrer ?
Avatar billede jacla Nybegynder
02. september 2006 - 02:23 #11
Kan du genkende nogle morse sekvenser? Det kunne være den vil fortælle dig noget om de løse forbindelser den har til andre elartikler
Avatar billede jacla Nybegynder
02. september 2006 - 02:28 #12
EUREKA det er væksel-spænding, sæt den til en 12 volts strømforsyning
Avatar billede fromsej Praktikant
02. september 2006 - 03:16 #13
Tak for dit forslag, vi har afprøvet det.
Det bedste resultat fik vi, da vi satte "Sweet Fanny Adams" på og spillede sidste skæring på side to.
(AC-DC)
Avatar billede andersenph Nybegynder
02. september 2006 - 10:11 #14
Jacla > De re ingen entydige koder, når den morser. Nu er jeg så heller ikke den skarpeste kniv i skuffe vedr. morsekoder.
Kan dog godt huske: "vil du kysse?" fra min glade tid som pigespejder.

Jeg har prøvet med 12. 240 & 380 volt. Men forskellen er den samme....Bortset fra at nogle gane har farven en anden lyd.
Har læst mange el-artikler dog uden at finde noget brugbart om emnet.

Nu prøver jeg at resette cmoccas på den, så må vi se om den laver flere numre.

Måske kan vi være heldige at "Fly on the wings of coffe" kommer.....
Avatar billede perj Nybegynder
02. september 2006 - 10:15 #15
Godmorgen. Nu har jeg fået begge øjne åbnet, og kan tydeligt se hvad der er galt. Det er alvorligt, og du skal straks slukke maskinen og sende den til service inden den eksploderer, og du bliver skoldet:-)
Avatar billede andersenph Nybegynder
02. september 2006 - 12:04 #16
Tak for kaffe det var godt du sagde det perj. Lige pludselig begyndte den at bippe fejlkoder.

Så slukkede jeg for strømmen og gik fra Jacobs Café til Gevalia.

Nu er der så opstået et andet problem....

Der står en masse uventede gæster og banker på min dør. Både Resist og Perhaps vil ind.

Har nogen et godt bud på en firewall til at holde sådan nogle tvivlsomme elementer ude.
Og kan man nøjes med en softcoffee firewall? Måske en Latte model af en slags?
02. september 2006 - 13:07 #17
Omtalte model "Bravidor Bonamat Mondo 2" opfylder ikke specifikationerne til moderne kaffekrums.
Du bør snarest opgradere til eks denne model ->
http://kaffe.hjem.wanadoo.dk/baggrund/KaffePC.jpg

PS: De første udkast til den ultimative maskine kan ses her -> http://www.hulubulu.dk/img/voldbollerkaffemaskine.jpg
Avatar billede ejvindh Ekspert
02. september 2006 - 14:48 #18
Hvis du vil holde uønskede elementer ude, skulle du måske hellere overveje at åbne dem med en hexeditor, og så hælde noget uønsket kode ind i dem. Det skulle uskadeliggøre de fleste. I hvert fald til engang i morgen over middag, hvor de muligvis kan have regenereret. Men så kan du bare gentage indgrebet.
Avatar billede jacla Nybegynder
02. september 2006 - 16:39 #19
Tror ikke dette skulle være nødvendigt med en kaffeWall, hvis du bare bruger et godt filter,

Har ladet mig fortælle at selv et brugt filter, skulle kunne holde kattejammer for døren.

Modellen som dr1 har forslået, minder lidt om linux med dior, CAPPUT-INNO cpu, der tit går i sort, så prøv den giv den noget direkte højspænding fra den nærmeste mast, gerne 128.000 volt.

held og lykke c",)  Jeg vil have noget nescafe med lunket vand fra hanen, som lige er stået op.
Sjovt nok havde jeg også en kaffemaskine der begyndte at blinke! Guderne vide hvem der har købt den. Mener den havde en frygtelig gul farve..........

VH

JAN
Avatar billede jacla Nybegynder
02. september 2006 - 17:03 #20
NB! Efter længere tids overvejelser. er jeg kommet til den erkendelse, at det nok er bedst at jorde den. Du kunne så satse på gravkaffe efterfulgt af jordmoderkaffe, alternetivet er at bruge den som dørstopper til kaffetørstige sjæle.
Avatar billede andersenph Nybegynder
02. september 2006 - 18:45 #21
Ja man får sq ondt i øjnene af den gule farve.

Jeg insisterede på at få en maskine med rødt lys. Den var lidt dyrere, men til gengæld købte jeg den sort.....

Jeg har også prøvet at gå på nescafë, men den her i byen er lige lukket på grund af velstand.

Angående de uønskede elementer, så tror jeg, at de selv kan finde på at indtage tvivlsom kode indenbords i aften. Man kunne så håbe på at winsocken røg sig en tur, således at de ikke er i stand til at kommunikere med omverdenen.....
Det kunne være, man skulle opfodre til det.

Jeg tager imod rådet og skifter filtrene ud til noget mere fintmasket, bare for en sikkerheds skyld.

Jeg har forresten jordet kaffemaskine tidligere. Det gjorde jeg i Ludo. Den fik ikke et ben til jorden....
Så jeg tror ikke det er der, fejlen ligger.

Har snakket på msn med en kaffer fra Sydafrika. Han mener at have læst i brugsforvirringen at blinkene indikerer at kaffen er klar.
Han må have spist bønner. Kaffen er altså sort.....
Fatter stadig hat.
:O)
02. september 2006 - 18:56 #22
Andre berømte kaffemaskiner - som ikke ser ud til at have samme tendens ->
http://www.google.com/Top/Computers/Internet/History/The_Trojan_Room_Coffee_Machine/
Avatar billede jacla Nybegynder
02. september 2006 - 19:42 #23
Måske skulle du tage mere vare på dig selv i denne svære kaffetid, Jeg ville anbefale at dyrke pot eller lave THAI-THE.
Avatar billede thov Forsker
03. september 2006 - 18:09 #24
En computeroversættelse af den kinesiske brugsanvisning gav dette resultat:

            A  C  H  T  U  N  G  !
Alles touristen and Non-technischen Lookens Peepers
        --------------------------
Das Machine control is Verboten Gerfingerpoken und Mittengrabben.
Oderwise ist easy Schnappen der vire und Springenwerk, Blöwenfuse, und
Poppenkorken mit Outgepoüf von Spitzensparken.
Der Machine is Diggen by  Experten only, Ist nicht für Gewerken by das Dummkopfen.
Das Rubberneken Sightseenen Keepen das Cottenpicken Hands in das pockets.
        ---------------------------
    So Relaxen und Watchen das Blinkenlight.
Avatar billede enoer Nybegynder
04. september 2006 - 01:03 #25
Drikker ikke selv kaffe mere - men har du overvejet at gå over til at bruge "Madam Blå"..?
Der er i al fald ingen "Blinkende Lygter".. eller andet ny-modens stads..!
Har desværre glemt min gl. kande i Viborg - ellers ku' du ha' prøvet den.. men du kan se den her:

http://www.peterlarsenskaffe.dk/page.php?emne_id=234
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. september 2006 - 07:52 #26
thov > Det var da skæg. Det sagde de nøjagtigt magen til næsten ordret nede i Amsterdam, der jeg var dernede i forrige uge. Jeg søgte råd og vejledning i en Coffeeshop. De havde dog nogle sjove kaffer og kager i de butikker der. Jeg kunne bedst lide kagerne med det grønne stads i....
Man skulle indføre rygeforbud, sådan nogle steder...

enoer > jeg ved ikke, hvad min kone vil sige til at jeg fraterniserer med andre kvindfolk end lige netop hende....
Man risikere vel at få et blåt øje eller to...

Nå men jeg tror snart ikke vi kan koge mere kaffe på de bønner her. De vil nok gå hen og blive lidt udvandede.

I skal have tak for jeres tålmodighed. Jer der læste denne tråd til ende.

Jeg vil gerne i alvor dele lidt point ud til alle deltagere. Det er det mindste jeg kan gøre.
Så læg et svar ik´
:O)
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. september 2006 - 08:35 #27
Det er jo en fornøjelse i sig selv at hjælpe folk med kvalificerede spørgsmål. Det bliver vi alle klogere af. Og så har jeg været inde og se på din pointstatistik, og tror måske hellere vi må lade dig tage pointene retur, så du også har lidt at gøre med en anden gang... ;D
04. september 2006 - 11:12 #28
... jeg har fået et tips om at lige denne affesmaskine Model/serie er forberedt for højtaler/lydkort så den kunne spille
Poul Dissing's:

"Nu kommer Nina ud,
nøgen, med fugtig hud,
kysser mig kærligt og går
ind for at re' sit hår.
Livet er ikke det værste man har
og om _lidt er kaffen klar_. "

men efter en overbelastning med "Sussi & Leo"'s version af "Smoke On The Water" har den enhed opgivet... Ganske forståeligt (!)

Sådan er det når nørder kommer til og piller i RegBasen ?

Derfor har det i Kaffemaskinen embeded Fuzzy Logic arrangeret at Netværktrafik indicatoren (netop i højre hjørne) skulle overtage denne funktion - faktisk ganske smart...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2006 - 12:07 #29
Det korte svar er vel at der tilføres strøm til lampen, hvorved lampen lyser.
Så afbrydes strømmen så lampen slukker.
Når dette forløb sker kontinuerligt vil det for den uindviede se ud som om lampen blinker, hvilket den jo faktisk ikke gør.

Den tænder og slukker blot tit.

Elementært kære Watson (andersenph)
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. september 2006 - 15:23 #30
Nåsåforstårjegdetbedre.

Faktisk lissom de der lamper i den hæslige gule farve på min bil. De virker også kun en gang i mellem......
De er altså ikke gået i stykker, de tænder og slukker bare tit.

Sært.

Jeg sparer på pointene så ;O)
Avatar billede enoer Nybegynder
04. september 2006 - 21:49 #31
Jeg håber du trods alt får stillet din kaffe-tørst.?!
Og tak til alle for et godt grin.. ;o)
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. september 2006 - 17:15 #32
Det var også intensionen. Vi har grint meget, da fik forfattede indlæggene. Så det er kun rart, hvis det smittede lidt af på jer andre.

Nå nu er det så over and out i denne tråd.
:O)
06. september 2006 - 11:51 #33
Og så tar' du Point selv ? Hmmm...
Avatar billede andersenph Nybegynder
06. september 2006 - 15:44 #34
Ja nu sidder jeg her og bliver en smule forvirret.

Tråden bliver lavet i sjov.

Jeg opfordrer folk til at lægge svar.

Ejvindh mener jeg har for lidt point selv og opfordrer mig derfor til at hive dem hjem igen.

Det gør jeg så.

Og så kommer der en bemærkning fre dr1, som selv har været med til at forfatte skæg og ballade. Uden smileys.

Det forstår jeg simpelthen ikke meningen med.

Men du må meget gerne få point, hvis du vil have det dr1?

Det kan også bare være, jeg ikke forstår humoren....

Så hjælp mig lige på vej. :O)
06. september 2006 - 20:55 #35
Humoren - Sorry - smileys blev tabt undervejs...
>>8)
(Har ikke været specielt på dupperne idag... gør minusdage til plusdage?