Avatar billede webhelpers Praktikant
04. september 2006 - 14:00 Der er 5 kommentarer

Postnumre Sverige og UK

Hej derude

Er der nogen som ligger ind med link til filer med relation mellem postnumre og by i landene Sverige og UK?

Jeg kan nemt finde en postnumretabel for Norge, som jeg let kan læse ind i en database. Men Sverige og UK er en anden ting :-)

Håber I kan hjælpe

Vh
Avatar billede webhelpers Praktikant
04. september 2006 - 14:35 #2
hej

Den første ser umiddelbart fin ud, men vedr. Sverige, så er det et stykke software, man downloader. Jeg skal bare bruge den rå datafil, så jeg selv kan integrere relationerne i mit websystem

Vh Bo
Avatar billede webhelpers Praktikant
04. september 2006 - 14:36 #3
Og kan det passe at der kun er små 1.500 byer i UK?
Avatar billede pgroen Nybegynder
04. september 2006 - 14:59 #4
Det britiske postnummersystem er ret kryptisk, set med danske øjne - se evt.
http://www.statistics.gov.uk/geography/postal_geog.asp

Det svenske er ikke meget bedre:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Postnummer#Svenska_postnummersystemet
Bemærk, at der et stykke nede nævnes at "Sats flexskivor i 9—cm-formatet kan hämtas gratis på postkontor"

Det er det bedste jeg umiddelbart kan byde på :-)
Avatar billede webhelpers Praktikant
04. september 2006 - 15:18 #5
Det må da kunne fås systematiseret i datafiler...

:-(