Avatar billede football-4real Nybegynder
05. september 2006 - 20:53 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

hjælp men XP

hej..
Vil formatere min computer fuldstændigt. Men så kom jeg til at tænke på mit xp som jo er Registraet.
Så vis jeg sletter det hele og installere xp igen men samme cd og cd key.. kan den så registrere den eller ?-. Vil bare godt beholde mit xp men ik resten ? Hjælp tak
Avatar billede krohn Praktikant
05. september 2006 - 21:20 #1
Hvis du har en gyldig licens på din XP så kan du godt formater din computer, og geninstaler. du bruger samme key igen ved geninstaleringen og registrere den "igen"
Avatar billede g-lock Nybegynder
05. september 2006 - 21:45 #2
ingen problemer der skulle du få problemer så ring til microsoft og snak med dem så hjælper i dig... MEN er det en OEM udgave en du med til en ny computer så skal du snakke med dem der har solgt dig den først god reinstallation
Avatar billede off-line Nybegynder
05. september 2006 - 22:45 #3
Der er en anden mulighed, som jeg har skrevet af fra E.

Hvis du har været nødt til at geninstallere Windows XP, vil du normalt være tvunget til at gen-aktivere. Ikke nødvendigvis! ;-). Du skal blot lave en kopi af filen wpa.dbl efter du har aktiveret første gang. Filen er placeret i %windir%\system32 mappen. Når du så har geninstalleret Windows XP skal du blot kopiere filen tilbage til samme bibliotek og overskrive den nuværende fil og så er du i gang igen.

Det skal nævnes, at det ikke er muligt at kopiere filen til en anden pc. Filen afhænger af hardwaren og fungerer således kun til den pc, du har kopieret den fra...hvis der ikke er skiftet hardware i mellemtiden.

Jeg har ikke selv haft lejlighed til at teste det.

NB: Dette kan ikke sammenlignes med at cracke o.l. og er derfor ikke ulovligt. Det er ikke ulovligt at lave backup af sine filer, og metoden kan kun benyttes, hvis hardwaren er 100% identisk.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. september 2006 - 04:30 #4
asveg: Der er da ingen grund til at kopiere den fil. football-4real er bange for om han kan bruge sin XP til en reinstallation på samme maskine. Det kan han sagtens. Inden 30 dage skal der bare klikkes på "Aktiver Windows" i <Start> <Programmer>. Det tager få sekunder og kræver selvfølgelig internetadgang.

football-4real: Husk at finde installationsnøglen frem inden du sletter din XP. Det er en "kode" a la dette: XYBYX-XB67X-YYXB6-XXYB1-23BYX. Den står et sted på dit kabinet som klistermærke, på omslaget til din XP installationsdisk eller lignende. Alt efter hvordan du købte din maskine.
Avatar billede football-4real Nybegynder
06. september 2006 - 15:44 #5
Smid lige et svar så jeg kan give point
Tak for hjælpen allesammen
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. september 2006 - 17:10 #6
Et svar. Held og lykke.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. september 2006 - 22:38 #7
Lukker du?