Avatar billede zypher212 Nybegynder
08. september 2006 - 08:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Instruktionssæt [32bit vs. 64bit]

Jeg er ved at lave en opgave der skal beskrive instruktionssættene for hhv. en 32 bits processor og en 64bits processor.

Jeg vil kun skrive om de mest generelle instruktionssæt, hvilket medfører at jeg gerne vil have links/info om følgende producenters sæt.

32 bit:
Intel x86 [Pentium 3, Pentium 4, Core solo]
AMD [Sempron, Thunderbird, etc]

64 bit:
AMD [AMD64]
Intel [Core 2 duo, ikke Itanium medmindre nogle har noget meget relevant stof.]

Hvis nogle har spørgsmål, links [mere eller mindre relevant], så post dem endelig. Alting hjælper i nuværende fase. En god bog må også meget gerne anbefales. :)

På forhånd tak alle eksperten.dk læsere :)[Hvis nogle skulle have interesse i at læse det færdige dokument[når engang det er færdigt] kan jeg godt poste det et sted...?]

Point deles blandt de der svarer. Evt. flere point hvis mange svarer.
Avatar billede zypher212 Nybegynder
08. september 2006 - 11:07 #1
Skal måske lige nævnes at jeg har kigget på wikipedia.
Avatar billede zypher212 Nybegynder
19. september 2006 - 23:28 #2
lukker.