Avatar billede christianv Nybegynder
09. september 2006 - 11:34 Der er 6 kommentarer

Lyd i Zepto Znote 2425W

Hej Eksperter.

Jeg er indehaver af en Zepto Znote 2425W, og i øvrigt meget glad for den.

Desværre er der den hage, at den ændrer lidt på pitchen, både ved Windows XP's opstartslyde samt alle midifiler. Dog ikke på MP3 filer, men også i visse spil.
Jeg har selv rodet lidt i "Realtek HD Audio Manager", men finder ikke nogen løsning på mit problem.

Man kan sige at tonelejet er en halv, til en hel tone lavere end den skal være. Kan i hjælpe mig med at løse problemet?

Lydkortet er et Realtek HD Audio.

Mvh,
Christian Vestergaard
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2006 - 12:14 #1
Prøv at opdater driveren ftp://ftp.zepto.dk/Znote2425/Audio/
Avatar billede christianv Nybegynder
09. september 2006 - 12:50 #2
Hjalp ikke, desværre..
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
09. september 2006 - 12:53 #3
Lidt offtopic:
Jeg overvejer at købe den model, kan det anbefales? :)
Avatar billede christianv Nybegynder
09. september 2006 - 12:56 #4
Varmt.. især hvis jeg kan få lyden til at køre helt korrekt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. september 2006 - 12:01 #5
Kan intet finde omkring dit problem - men har du prøvet at opdatere Bios?
ftp://ftp.zepto.dk/Firmware/Bios/2425_2225/
Avatar billede christianv Nybegynder
22. september 2006 - 23:46 #6
Biosopdatering er ikke nødvendigt, prøvede at downloade en driver fra Realteks egen side, og den fungerer 100% korrekt.

Ellers tak for support.

Mvh,
Christian V.