Avatar billede wisen Nybegynder
13. september 2006 - 11:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Marshal property

Hejsa,

Jeg har et eksisterende COM interface som jeg skal "konvertere" til managed kode. Der er bla. en property i COM interfacet (en IDispatch*), men jeg kan ikke bruge MarshalAsAttribute på properties...

prøgsmålet er - Hvordan angiver jeg i managed kode, hvordan en property skal marshal'es?

/Wisen
Avatar billede thomasandersen Nybegynder
13. september 2006 - 18:14 #1
Jeg ved ikke hvad en IDispatch* er, men normalt bruger man kun Marshal i forbindelse med Remoting i .Net? (MarshalByRef/MarshalByValue)

Hvilken effekt prøver du at opnå?
Avatar billede wisen Nybegynder
14. september 2006 - 08:44 #2
Jeg er ved at implementere en ActiveX kontrol via en C# UserControl - den skal hostes af en applikation som benytter nogle COM interfaces til at kommunikere med ActiveX kontrollen..

For at jeg kan benytte de interfaces som hosten understøtter skal der laves en managed version af COM interface'ene og her skal man også i visse tilfælde benytte MarshalAs.
Avatar billede wisen Nybegynder
03. oktober 2006 - 13:07 #3
Lukker spg.