Avatar billede fri-hash Nybegynder
15. september 2006 - 11:06 Der er 1 kommentar

sætte timezone og sommertid via group policy?

Ja, som titlen antyder - kan man ikke definere timezone og sommertidsattributten på klienter via en GP i AD?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
15. september 2006 - 16:27 #1
umiddelbart nej, men du kan lave et script og ligge det ind i startup script.

se nedenstående:
Not as far as i am aware (and it seems that is the answer on google groups as well) but there is a solution

Download the Windows Server 2003 reskit tools (from here: http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en)

There is a tool called timezone.exe which can be used in a script (a startup script may work or in the logon script if your users have the right permissions).

EDIT: Just found something else which may help on google groups:

..."Control.exe TIMEDATE.CPL,,/Z (GMT-08:00) Pacific Time (US & Canada); Tijuana

alternatively:
RUNDLL32.EXE SHELL32.DLL,Control_RunDLL TIMEDATE.CPL,,/Z (GMT-08:00) Pacific
Time (US & Canada); Tijuana

where '(GMT-08:00) Pacific Time (US & Canada); Tijuana' is the timezone to be
set. "

(Direct quote from google.groups: http://groups-beta.google.com/group/...93d6a07382f2f7)