Avatar billede drbean Nybegynder
15. september 2006 - 12:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Singleline funktion i VBScript RegExp virker ikke. Hvad gør man?

Sidder i LotusScript og bruger dette objekt, VBScript RegExp. Jeg skal matche alt mellem to HTML tags. Også \r. Normalt ville jeg smække en /s bagefter min min regexp, men dette understøtter VBScript RegExp ikke. Nogen der har nogen alternativer? Overvejede at fjerne alle \r, men kan ikke lige overskue hvordan man gør dette. Nogen forslag?
Avatar billede plx Nybegynder
15. september 2006 - 13:20 #1
du kan benytte [\s\S] istedet for .

<tag>[\s\S]*?</tag>
Avatar billede drbean Nybegynder
15. september 2006 - 13:30 #2
takker MANGE gange. Smid et svar og du skal få dine point. 1000 tak ;-P
Avatar billede nielle Nybegynder
15. september 2006 - 19:49 #3
Er det ikke den som hedder Multiline i VBScript?

http://www.regular-expressions.info/vbscript.html
Avatar billede drbean Nybegynder
15. september 2006 - 21:23 #4
Jo, det ser ud til at være den samme. Jeg kan desværre først teste på mandag, men plx's forslag virkede også. Men det vil jeg da lige prøve. Tak
Avatar billede nielle Nybegynder
15. september 2006 - 22:36 #5
Fint med mig hvis plx får pointsene på denne. Jeg synes bare lige at jeg ville nævne det. :^)
Avatar billede plx Nybegynder
15. september 2006 - 22:48 #6
MultiLine ændrer kun egenskaberne for ^ og $, ikke punktum
Avatar billede plx Nybegynder
15. september 2006 - 22:50 #7
det står faktisk lige bagefter beskrivelsen af multiline

"VBScript does not have an option to make the dot match line break characters"
Avatar billede drbean Nybegynder
15. september 2006 - 23:13 #8
Tak til jer begge 2.
Det er ikke så fedt at kode i LotusScript når det ikke rigtig undersøtter regexp.

plx, gider du smide et svar ? ;-)
Avatar billede drbean Nybegynder
09. april 2007 - 18:21 #9
lukker..