Avatar billede dyrbye Praktikant
18. september 2006 - 22:47 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Cybercity telefoni - få alle stik til at virke

Da jeg i sin tid fik adsl hos tele2 havde jeg en tekniker ude så alle vores fastnettelefoner kom til at virke.

Nu har jeg lige fået cybercity telefoni og mener at have læst at alle telefoner også her kan komme til at virke - men hvordan?

Opsætning:
KAP-stik--->skillefilter--->telefonirouter
Avatar billede japping Nybegynder
18. september 2006 - 22:57 #1
Er med på en lytter :-)
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
19. september 2006 - 04:54 #2
http://www.cybercity.dk/kundecenter/index.aspx
Telefoni:
Er du bredbånds- og telefonikunde kan du finde hjælp her.
Opsætningsvejledninger
Fakturaforklaring
Betaling
Meld flytning
Tilmeld dig mailing-listen for driftsstatus
----
Bredbånd
Er du bredbåndskunde kan du finde hjælp her.
Opsætningsvejledninger
Fakturaforklaring
Betaling
Meld flytning
Tilmeld dig mailing-listen for driftsstatus

Find mere hjælp under fanebladet Bredbånd.
Avatar billede blackie Nybegynder
19. september 2006 - 09:54 #3
Hvad hvis jeg ønsker, at flere telefonstik skal virke?
Ønsker du flere telefonstik, skal du først bestille Cybercity Telefoni. Når forbindelsen er etableret, kan du ringe til AH-Gruppen på telefon 38 88 52 12 (hverdage mellem kl. 8-16) eller din lokale el-installatør for opsætning og tilslutning af ekstra stik.* Tilslutning af ét ekstra telefonstik koster fra 695 kr. og faktureres af AH-Gruppen.
Avatar billede blackie Nybegynder
19. september 2006 - 10:03 #4
http://www.ippt.dk/index.php?productID=271 Er der ikke noget her som kan bruges.
Avatar billede dyrbye Praktikant
19. september 2006 - 10:27 #5
Hacicambaz: Det er jo bare de oplysninger der fulgte med bestillingen.

Blackie: det ser interessant ud.
Avatar billede robotten Praktikant
19. september 2006 - 11:49 #6
Har selv en CC løsning.
Du skal modde en almindeligt RJ11 stik, således at du kan koble dit eksistrende net i huset på.
Dvs.:
På telefonudgangen på CC routeren går der normalt 4 ledninger i et RJ11 stik. Kun de to af disse bruges (finder lige ud af farverne senere).
Klip et kabel med et RJ11 stik over, og sæt de to ledninger sammen med de eksisterende to ledninger, der kører rundt i huset.

Vær dog opmærksom på, at CC officielt ikke understøtter denne løsning, samt at B&O telefoner kan have problemer med routeren.
Avatar billede dyrbye Praktikant
20. september 2006 - 15:30 #7
Jeg ser frem til at du finder farverne frem som jeg skal bruge.
Avatar billede robotten Praktikant
20. september 2006 - 19:58 #8
Find en alm. telefonledning med et RJ11 stik i dene ene ende, og et trebenet tlf. stik i den anden. Klip det over, og brug den røde og blå ledning. Disse to ledninger kobler du ligeledes på den blå og røde ledning i dit eksisterende husnet (eller de to faver, der går henholdsvis til venstre og højrebenet - midterbenet er ligegyldigt). Du skal huske enten at finde starten på nettet, eller sløjfe det videre hvis du bryder ind midtvejs på nettet.

Husk nu, at CC ikke yder support på dette.
Avatar billede dyrbye Praktikant
08. oktober 2006 - 23:17 #9
Robotten kommer du med et svar:)
Avatar billede robotten Praktikant
09. oktober 2006 - 08:02 #10
Du har accepteret mit svar :)
Avatar billede japping Nybegynder
27. oktober 2006 - 13:40 #11
Du skriver: Du skal huske enten at finde starten på nettet, eller sløjfe det videre hvis du bryder ind midtvejs på nettet.

Hvad mener du med at "sløjfe den videre på nettet ?
Avatar billede robotten Praktikant
27. oktober 2006 - 13:52 #12
Dit telefonnet kører ligesom de gode gamle lyskæder, man kan få til at nænge på sit juletræ, dvs. serielt. Indrøm det bare - du har skruet en pære løs i en udendørs lyskæde en vinterdag, og moret dig over, at den stakkels ejer skulle gennemgå alle pærer, for at finde den der var skruet løs.
Klipper du dit telefonnet midtvejs, er der ikke forbindelse til de sidste stik på linien. Du skal så bare sørge for, at denne sidste del stadigt får de to forbindelser tilsluttet routeren. Prøver med en tegning:

tlf. stik
[]--[]--[]--[]
    |
    | Tlf. udgang på router
    |
    [0]
  Router
Avatar billede japping Nybegynder
27. oktober 2006 - 14:37 #13
Jeg skal lige forstå hvor det er telefonledningen bliver "klippet".
Forstår ikke helt din tegning.

Men jeg har 2 steder på husets telefonnet som skal forbindes korrekt.
1) Der hvor DSL-telefonstikket skal forbindes
2) Der hvor husets telefonnet oprindeligt var tilsluttet TDC's net

Jeg forstår det sådan at ledningen med RJ11 i den ene ende og rød/bål ledninger i den anden ende skal kobles til henholdsvis DSL-router samt telefonstik med tilsvarende farver. Skal der gøres andet i dette telefonstik ?

Mht. til punkt 2), så ved jeg ikke hvordan det er forbundet i dag. skal jeg foretage mig noget her ?
Avatar billede robotten Praktikant
30. oktober 2006 - 15:58 #14
Når du ved hvor tdc har fødet dit telefonnet, er det her du ska gå på med routeren. Forbind din tlf. udgang på routeren (den med RJ11 stikket) til dette stik. Husk at lade de eksiserende ledninger sidde, der er dem der går videre til de andre stik i huset.
DSL forbindelsen skal ligeledes kobles på routeren, men det må stå i den vejledning du har fået med routeren.
Avatar billede japping Nybegynder
01. november 2006 - 10:07 #15
Jeg skal måske lige forklare mig lidt bedre.

Jeg har haft min "CyberCity med telefoni" kørende i ca. 1½ år, så denne del er oppe at køre.
Det er kun ADSL-stikket der virker. Alle andre telefonstik i huset virker ikke.
CyberCity har trukket en separat mangeleder fra husstandens telefonindgang til ADSL-stikket hvor ADSL-router er tilsluttet. Samme sted har vi også adgang til det ene telefonstik som er på CyberCity routeren.

Dvs. at min ADSL og telefoni virker fin, men vi har kun det ene telefonstik som er i CyberCity routeren.

Routeren sidder altså ikke samme sted som telefonforbindelsen kommer ind i huset.
Avatar billede japping Nybegynder
01. november 2006 - 10:29 #16
Skal jeg bare tilslutte alle telefoner således:

Blå ledning fra router-------------|-------------|-------------|
                                  |            |            |
                              [Telefon 1]  [Telefon 2]  [Telefon 3]
                                  |            |            |
Rød ledning fra router-------------|-------------|-------------|

Dvs. det svarer til at sætte alle telefonstik oven i hinanden.
Avatar billede japping Nybegynder
01. november 2006 - 10:31 #17
Hov, de 3 lodrette linier har flyttet sig, idet de skulle være ud for de lodrette streger på rød og blå ledning. Men du kan sikkert godt se sammenhængen.
Avatar billede robotten Praktikant
01. november 2006 - 10:31 #18
Netop.
Avatar billede robotten Praktikant
01. november 2006 - 10:34 #19
Og alligevel nej. Du skal kun sætte den røde og blå ledning til på ét stik. Stikkene er jo forbundet i forvejen, så det er ikke nødvendigt at trække ledning ud til disse.
Avatar billede japping Nybegynder
01. november 2006 - 10:38 #20
Ja, jeg forstår. Ville bare lige være helt sikker, så jeg ikke ødelægger noget.

Og så lige det sidste spørgsmål:

Har du erfaring med, hvor mange telefoner Cybercity's router kan trække ?

Mange tak for din hjælp.

Læg et svar under spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/741179.
Avatar billede robotten Praktikant
01. november 2006 - 10:50 #21
Offcielt kan den kun trække en tlf.
Uofficielt kan den trække en normal hustand på 4-5 stykker.
Har selv 4 på, og det kan den godt trække.

Du har accepteret mit svar her, så luk bare det andet spm. igen.
Avatar billede japping Nybegynder
01. november 2006 - 11:45 #22
Det var oprindeligt ikke mig der åbnede dette spørgsmål, så du har ikke fået point fra mig.
Avatar billede robotten Praktikant
01. november 2006 - 11:56 #23
??

Det ser jeg først nu. Hvem er japping, og hvem er dyrbye?
Avatar billede japping Nybegynder
01. november 2006 - 23:51 #24
tja,  jeg er japping ...  ;-)

Jeg undrer mig over at du kan følge disse gamle tråde. Hvordan ser du at der er tilføjet nye kommentarer ?
Avatar billede robotten Praktikant
02. november 2006 - 10:44 #25
Kan ikke se kommentarer? Har du opdateret siden? Er der noget caching, der ikke fungerer?
Avatar billede japping Nybegynder
07. november 2006 - 13:40 #26
Jeg forstår ikke dine spørgsmål/svar ??????
Avatar billede japping Nybegynder
07. november 2006 - 13:40 #27
Men har fået telefonien til at virke ud fra din beskrivelse. Mange tak for hjælpen.