Avatar billede G-pita Nybegynder
27. september 2006 - 19:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mørk Film efter codec install

Hejsa
Efter jeg installerede et codec er mine film blevet helt mørke - Har prøvet at fjerne codec og installere et par andre oveni, K-Lite bla.

Hvordan får jeg lavet det normalt igen?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. september 2006 - 21:00 #1
Hvis du har systemgendannelse sat til, så vælg en fremhævet dato før du installerede codecs.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. september 2006 - 21:04 #2
Og kør CCleaner for at få fjernet gamle rester af installationer.
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede G-pita Nybegynder
27. september 2006 - 21:56 #3
Rigtige Mænd bruger ikke Backup - De græder... :) Nej jeg har slået det recovery fra, synes aldrig det har virket når jeg skulle bruge det

Virkede CCcleaner slettede en massse, med det hjalp ikke.

Det sjove er at windows miniaturer er ok nok med farven, også når man opdatere miniature... Men når man vil afspille, er det mørkt
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. september 2006 - 22:03 #4
Slet de codecs du har installeret, og installer de her istedet http://sourceforge.net/projects/ffdshow

Og virker det heller ikke så afspil filmen med VLC.

http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. september 2006 - 22:05 #5
Glemte at sige VLC har codecs indbygget.
Avatar billede G-pita Nybegynder
27. september 2006 - 22:21 #6
Viker ikke, og Mediaplayer siger at den decoder med FFshow

Kan det så være mine gf-drivere dem opdaterede jeg vist også i samme vending
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. september 2006 - 22:40 #7
Du kan prøve med en ældre gf driver, kan VLC heller ikke vise filmen korrekt?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. september 2006 - 22:46 #8
Bruger selv de her codecs, selv om det er dårlig latin, men har brugt dem i flere år uden nogen problemer. Kan indstilles alt efter behov, min installation fylder ca. 75 MB.
http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Encoders-Converter-DIVX-Related/ACE-Mega-CoDecS-Pack.shtml
Avatar billede G-pita Nybegynder
28. september 2006 - 15:56 #9
Jeg har løst problemet, det var videodriverene, efter jeg har installeret den codecpack, var kontrast og lysstyrke helt i bund. Gendan standarder løste problemet
Tak for hjælpen.
Avatar billede G-pita Nybegynder
28. september 2006 - 15:56 #10
du må hellere svare - så du kan få pointsene
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. september 2006 - 16:27 #11
Oki, takker på forhånd :-)