Avatar billede jettjackson Nybegynder
28. september 2006 - 18:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Store grafikkort problemer

Hej eksperter.

For noget tid siden opdaterede jeg min pc, med hvad jeg dengang troede, var et godt grafikkort. Et Geforce 6600 GT 128mb APG x8 fra Sparkle. Jeg har imidlertid ikke haft megen succes med at spille de spil jeg troede jeg skulle nyde i god opløsning. Spil som Sims 2, Simcity 4, Max Payne, Pirates oma. nyder alle samme problem: Computeren enten genstarter eller låser sig fast efter ca. 5 -10 minutters spil.

Jeg har prøvet mange ting efterhånden...Jeg afinstallerede det gamle kort inden jeg satte det nye i, og prøvede først med den nyeste Nvidia driver og da det ikke virkede, prøvede jeg en mængde forskellige ældre udgaver. Heller ingen succes. Jeg har sidenhen forsøgt at koble "fastwrites" fra, men uden succes. Jeg har defragmenteret HD, jeg har reinstalleret windows XP, jeg har koblet andet hardware fra for at spare strøm og intet virker.

Jeg har læst utallige poster på internettet om dette kort, og hvorledes andre folk også slås med det. Jeg har dog endnu ikke fundet en løsning.

Sidste mulige svar er at kortet er defekt, eller måske er mit bundkort ikke kombatibelt med agp x8, men jeg ville lige høre om der var nogen der kender til lignende problemer, og i så fald hvad I anbefaler. Ellers at der muligvis findes en løsning.

på forhånd mange tak.

specifikationer:

Intel Celeron 2,2 ghz
768mb Ram
Bundkort SIS 651
Windows xp home edition
Avatar billede jettjackson Nybegynder
28. september 2006 - 18:27 #1
Skal måske lige tilføje at jeg har tilsluttet det ekstra strøm stik bag på kortet.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. september 2006 - 18:29 #2
Har du prøvet med Nvidia omega drivers?

http://www.omegadrivers.net/nvidia.php
Avatar billede jettjackson Nybegynder
28. september 2006 - 18:31 #3
Næh...prøver lige
Avatar billede jettjackson Nybegynder
28. september 2006 - 19:01 #4
Hmm, efter installation af disse drivere crasher jeg ikke, men til gengæld er grafikken fyldt med mystiske fejl og spillet er nærmest ikke til at spille.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. september 2006 - 19:38 #5
Og du havde fjernet de gamle drivere inden?
Det var også bare et forslag, som måske kunne have løst dine problemer.:-)
Prøv eventuelt at rydde op i gamle installationsrester med CCleaner.
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede jettjackson Nybegynder
28. september 2006 - 19:39 #6
Jeg fjernede den gamle først. Men prøver lige den Cleaner. :-)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. september 2006 - 19:53 #7
Husk lige at vælge Yahoo Toolbar fra under opsætningen.:-D
Avatar billede jettjackson Nybegynder
28. september 2006 - 20:35 #8
Stadigvæk de samme mystiske fejl efter endnu en installering...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. september 2006 - 20:41 #9
Dit grafikkort kan måske også være fejlbehæftet?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. september 2006 - 20:44 #10
Du skriver noget om et ekstra strømstik, troede bare man satte det ind i et ledigt slot og så var det tilsluttet.
Avatar billede jettjackson Nybegynder
29. september 2006 - 19:17 #11
Det kort jeg bruger er standard agp, men med ekstra strømtilslutning på sig. intet unormalt i det :-)
Avatar billede jettjackson Nybegynder
30. september 2006 - 14:51 #12
Sådan her ser det ud når jeg spiller:

http://img95.imageshack.us/img95/4928/image1vq7.jpg
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. september 2006 - 15:11 #13
Ja det ser ikke for kønt ud :-)
Har ikke selv meget indblik i spil, men tror du ikke du skal investere i et større grafikkort, eller alternativt en anden kraftigere maskine hvor det er monteret?
I denne størrelse måske.512MB DDR3 GEFORCE 7950GT, TVOUT, HDTV
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
30. september 2006 - 15:13 #14
Her har de et rimeligt udvalg.http://www.topdata.dk/
Avatar billede jettjackson Nybegynder
01. oktober 2006 - 02:44 #15
Kortet er knapt et år gammelt. Spillet virkede fint på mit gamle og svagere kort. Jeg tror ikke jeg skal skifte det ud.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. oktober 2006 - 15:44 #16
Hvis kortet er under 1 år gammelt kan det ombyttes hvis det er fejlbehæftet.
Avatar billede jettjackson Nybegynder
19. januar 2009 - 20:47 #17
lukks