Avatar billede submitt Nybegynder
03. oktober 2006 - 13:05 Der er 16 kommentarer

Mangler security faneblad

Hej

Har to PC'ere - begge med Win XP pro. Når jeg i stifinder højreklikker på en mappe og vælger properties/egenskaber kommer der et lille vindue frem.

På den ene PC har det lille vindue 4 faneblade. På den anden PC har vinduet 5 faneblade.

Det manglende faneblad på den første PC skulle indeholde punktet "Security".

Mit spørgsmål er: Hvordan får jeg det manglende faneblad vist?

Her to giffer der viser problematikken: www.submit.dk/with.gif og www.submit.dk/without.gif

På forhånd tak
Avatar billede resten Nybegynder
03. oktober 2006 - 13:10 #1
I dit kontrolpanel klikker du på mappeindstillinger og igen på fanen vis så skal du fjerne hakket i "brug simpel fildeling"
Avatar billede submitt Nybegynder
03. oktober 2006 - 13:14 #2
Det var der også en anden der fortalte mig, men det HAR jeg gjort, og det hjælper ikke.
Avatar billede resten Nybegynder
03. oktober 2006 - 13:17 #3
Du har husket at klikke på anvend efter du fjerned hakket ?
Avatar billede submitt Nybegynder
03. oktober 2006 - 13:25 #4
Jep. 100%. Har fjernet fluebenet, klikket på anvend, derefter på OK. Har genstartet maskinen. Altsammen mindst 50 gange over en periode på flere måneder.
Avatar billede plx Nybegynder
03. oktober 2006 - 13:49 #5
Kontroller filsystemet. Det skal være NTFS
Avatar billede hcma Novice
03. oktober 2006 - 14:36 #6
start i fejlsikker tilstand, så skulle den være der
Avatar billede plx Nybegynder
03. oktober 2006 - 14:38 #7
Det er kun xp home, som kræver fejlsikret tilstand
Avatar billede resten Nybegynder
03. oktober 2006 - 14:42 #8
Vil i starte i fejlsikret tilstand for at tjekke om det er ntfs ?

For så er det da noget af en omvej da der er mange andre måder at tjekke det på.
Avatar billede plx Nybegynder
03. oktober 2006 - 14:54 #9
Nej, det er mht begrænsningen i home, hvor man ikke kan deaktivere enkel fildeling, og er nødt til at starte i fejlsikret for at få fanen frem
Avatar billede submitt Nybegynder
03. oktober 2006 - 14:56 #10
PLX > Jeg kører IKKE Home men PPO. Det står udtrykkeligt i mit spørgsmål. Og som jeg allerede har skrevet, så kan jeg sagtens fjerne flubenet ved simpel fildeling, så det er IKKE dét der er problemet.
Avatar billede submitt Nybegynder
03. oktober 2006 - 14:56 #11
PPO = Pro
Avatar billede plx Nybegynder
03. oktober 2006 - 15:01 #12
Jeg kommenterede blot kommentaren fra hcma
Avatar billede submitt Nybegynder
03. oktober 2006 - 15:03 #13
Ok - sorry
Avatar billede gratis Nybegynder
04. oktober 2006 - 14:35 #14
en tanke: ka det være en poletik der er blevet sat i registreringsdatabasen...

kig om du har denne her:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSecurityTab"=dword:00000001
Avatar billede submitt Nybegynder
04. oktober 2006 - 20:55 #15
Gratis > Testede det, men fandt intet.
Avatar billede plx Nybegynder
06. oktober 2006 - 09:17 #16
Har du kontrolleret filsystemet?