Avatar billede tjekdenne Nybegynder
03. oktober 2006 - 18:11 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

oprette forbindelse mellem mobil og PC

Jeg har en samsung sgh x300

Den har mulighed for infrarød forbindelse.

Hvordan - hvis det er muligt, får jeg min computer, som selv finder trådløse netvæk, til at kommunikere med min mobil, uden brug af kabel imellem dem?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2006 - 18:17 #1
Din computer skal have infrarød for at kunne modtage signal via. infrarød.
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
03. oktober 2006 - 18:23 #2
Min computer har infrarødt
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
03. oktober 2006 - 18:23 #3
Jeg kan godt oprette forbindelse til trådløse netværk, såsom internet, når jeg er ude i bygninger med trådløst netværk
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. oktober 2006 - 18:37 #4
det har INTET med en infrarød forbindelse at gøre, der skal enhederne kunne "se" hinanden, det er ikek nødvendigt med WLAN
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. oktober 2006 - 01:43 #5
Kig i telefonens manual. Som regel skal telefonen være max 10 cm fra den infrarøde port, og med senderen i telefonen rettet mod computeren (sidder som regel i toppen). Derfor er der ingen der bruger det. Så vidt jeg husker, skal man bare tænde den infrarøde port på telefonen, så finder computeren telefonen.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2006 - 09:56 #6
Så er det næste spørgsmål, så bare hvor man skal sigte hen med telefonene, hvis man ikke ved hvor infrarøden sidder.

Men har din mobil Bluethooth, ville jeg nok købe sådan et lille stik til en 150-300kr, der kan sætte i computerens USB.
Så kan du også bruge det til PDA'er lign.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
04. oktober 2006 - 10:13 #7
man kan læse i manualen til computeren og telefonen hvor det infrarøde "øje" er
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
11. oktober 2006 - 11:54 #8
kommer ikke videre - læg et svar, så deler i pointene
Avatar billede praetorian Nybegynder
11. oktober 2006 - 11:58 #9
tjekdenne,

Hvad er dit problem og så skal jeg da se om jeg kan hjælpe, for jeg har haft rodet med IR adgang mellem mine mobiler og min bærbare på et tidspunkt hvor jeg var for nærrig til at rode med Bluetooth :P
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. oktober 2006 - 12:39 #10
svar
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. oktober 2006 - 14:38 #11
'
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2006 - 18:07 #12
Hvorfor kommer du da ikke videre, lad os hører nærmere.
Avatar billede tjekdenne Nybegynder
13. oktober 2006 - 09:48 #13
Jeg gider ikke rode mere med det - investerer nok heller i en Bluetooth :-)