Avatar billede supa Nybegynder
04. oktober 2006 - 10:56 Der er 1 kommentar

Farve på JButtons

Hejsa..

Jeg har en ganske almindelig JButton, hvor på jeg normalt kan sætte Icons, String osv., men jeg er kommet i den situation hvor jeg ikke skal bruge hverken tekst eller Icon.. Ellere rettere jeg skal bruge Icon, da jeg gerne vil give knappen en farve..

Jeg ved godt at jeg kan gøre følgende:
button.setForeground(new Color(255, 0, 0));

Problemet her er blot at når jeg trykker på knappen så er jeg ikke længere herre over farven, og Java benytter sig istedet for af den standard lyseblå.. Her vil jeg gerne beholde farven på knappen, eller selv kunne vælge, hvilket egentlig er 2 sider af samme mønt..

JButton indeholder også:
button.setBackground(new Color(0, 255, 0)); <-- Men det er teksten man ændre..

Der findes ikke andre metoder hvorpå jeg kan sætte nogen farver på JButton..

Så min løsning er at lave et Icon med en given farve.. Mit problem er bare hvordan laver jeg:
Color om til Icon..? Størrelsen skal være 42x42..
Avatar billede jime_boy Nybegynder
14. oktober 2006 - 12:31 #1
Du kan bruge følgende metode: JButton(Icon icon)
så sætte du kun et icon på.

hvis du bruger JButton(String text, Icon icon) kan du sætte tekst på også.