Avatar billede mwahl Praktikant
05. oktober 2006 - 05:30 Der er 1 løsning

Skift ekstern datakilde for pivot tabel

Jeg bruger i mit arbejde pivot tabeller i rigtig stor stil til at lave analyser af data fra vores økonomisystem.
Alt (ERP system, Excel mv) kører på citrix servere så alle i verden kan access'e oplysningerne.

Vi bygger pivot tabel rapporterne på basis af en ekstern datakilde der via et SQL link henter dataene i den korrekte database og i den korrekte tabel i databasen.

Nu er sagen så at vi gerne vil kunne genbruge de samme rapporter i flere forskellige databaser (dvs. forskellige SQL links) og i forskellige tabeller i databaserne.

Vi kan godt finde ud af at skifte datasource til en anden tabel i den linkede database, men vi kan ikke skifte til en anden database (dvs. til et andet SQL link).

Nogen der ved hvordan (eller om) dette kan gøres???

Mvh
Wahlen
Avatar billede ship_m Nybegynder
05. oktober 2006 - 09:33 #1
Hej mwahl

Jeg vil gøre følgende:

--KLIP--

1. Open the sheet that has the pt that you want to change
2. Select the pt whose connection you want to change
3. Hit alt+f11 (this brings up the vbe enviornment)
4. Hit ctrl+g (this will place the cursor in the immediate window and open
it if it does not already exist)
5. In the immediate window type and hit enter:

?activecell.PivotTable.PivotCache.Connection

6. You should get something back like:

ODBC;DRIVER=SQL Server;SERVER=xxx;UID=xxx;;APP=Microsoft Office
2003;WSID=xxx;DATABASE=Northwind

7. You will note the server name above is xxx.
8. You can then set the Connection property as follows

activecell.PivotTable.PivotCache.Connection = "ODBC;DRIVER=SQL
Server;SERVER=<Enter your new server name here>;UID=xxx;;APP=Microsoft
Office 2003;WSID=xxx;DATABASE=Northwind"
--KLIP--

Håber at det løser dit problem.