Avatar billede ashansen Nybegynder
05. oktober 2006 - 09:36 Der er 4 kommentarer

Exception error

Hej

Laver laver følgende konstellation

if (ConfigurationManager.ConnectionStrings["SutSoConString2"] == null)
{
      throw new Exception("Connectionstring variabel
                          i app.config mangler!");
}
else
{
      connectionString = ConfigurationManager.ConnectionStrings[
                    "ConString"].ConnectionString;
      SqlConnection dbCon = new SqlConnection(connectionString);
}

Nåt dette eksekveret får jeg fejlen at exception er unhandled.
Nogle at jer der ved hvordan jeg skal forstå fejlen og hvordan den evt. kan løses?

Mvh

Allan
Avatar billede bromer Nybegynder
05. oktober 2006 - 23:16 #1
At en exception er unhandled betyder blot at du ikke fanger den længere ude. Hvorfra bliver din kode kaldt? Der burde du lave en try-catch, der fanger din exception og udskriver en fejlbesked.
Avatar billede ashansen Nybegynder
10. oktober 2006 - 20:30 #2
hmm.... jeg er nu med på, hvad det vil sige at en exception er unhandled, men jeg forstår ikke den er det i ovenstående kode...

Er det fordi jeg "kaster" min exeption forkert? eller fordi den ikke bliver udskrevet eller noget?

Ovenstående kode er en metode som jeg kalder i forbindelse med noget database.
Avatar billede jinks_83 Nybegynder
25. oktober 2006 - 15:25 #3
throw new Exception("Connectionstring variabel i app.config mangler!");

Jeg går ud fra det er i denne du får fejlen. Det du gør her er at sige at programmet skal generere en Exception hvis den når hertil. Hvis denne Exception så skal fanges og udskrives skal du have en try - catch. noget lignende:

kørprogram()
{
    try
    {
        kaldmetoden();
    }
    catch (Exception e)
    {
        //Vis din fejl
    }

private kaldmetoden()
{
if (ConfigurationManager.ConnectionStrings["SutSoConString2"] == null)
{
      throw new Exception("Connectionstring variabel
                          i app.config mangler!");
}
else
{
      connectionString = ConfigurationManager.ConnectionStrings[
                    "ConString"].ConnectionString;
      SqlConnection dbCon = new SqlConnection(connectionString);
}
Avatar billede ashansen Nybegynder
01. november 2006 - 13:34 #4
ahh så fangede jeg den :)
Kom bare med et svar