Avatar billede preet Nybegynder
05. oktober 2006 - 14:31 Der er 3 kommentarer

RewriteEngine vs. google problem

Hej. Jeg har et problem med rewriteEngine i htaccess, idet mine undersider tilsyneladende ikke bliver indekseret.
Min htaccess ser sådan ud:

RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-F
RewriteRule ^(.+)/?$ /parse.php

parse.php henter:

$str = preg_replace("'/'", "", $_SERVER['REQUEST_URI'], 1);
$url_content = explode("/", $str);

og udfører handlinger ud fra dette. Ser stien f.eks. sådan ud:
kamerasiden.dk/testcenter/list

inkluderes testcenter.php med action="list".

Udfører jeg en google-søgning, f.eks.

peter site:kamerasiden.dk

kommer kun forsiden frem, på trods af at min navn står i bunden af alle siderne. Hvad kan jeg gøre for at få indekseret resten?

Jeg har et galleri på samme side, der ikke benytter RE, og den kan godt findes på google.
Avatar billede mixeren Nybegynder
06. oktober 2006 - 00:47 #1
Er du sikker på at det ikke er fordi du søger forkert?

Mig bekendt kan man ikke søge sådan her:
peter site:kamerasiden.dk

Søger man derimod (som jeg mener man normalt bør gøre):
site:kamerasiden.dk
Så får man da omkring 140 sider.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=site%3Akamerasiden.dk+&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da
Avatar billede mixeren Nybegynder
06. oktober 2006 - 00:51 #2
Arh, ved nærmere eftersyn så finder den jo godt nok kun sider i "gallery" mappen. :-/

Det er egenlig lidt pussig, dem der er kloge på google søgninger siger jo at sider med ?id=var ikke indexseres, men dem finder google fint på din side.
Avatar billede preet Nybegynder
06. oktober 2006 - 08:22 #3
Ja, det er meget mærkeligt. Nu vil jeg prøve at lave et sitemap til google, så må vi se om det hjælper... Det håber jeg naturligvis at det gør.

Men kommer der andre forslag, er de meget velkomne :)