Avatar billede silversand.dk Nybegynder
05. oktober 2006 - 19:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ang. CC solo

Nogen der har erfaringer med CyberCity Solo internet?
Det er godt nok billigt, men hvis det så går i stykker hele tiden og man ikke kan få nogen support fordi det er et "håndværker" tilbud, så er det jo ikke så billigt mere.

Ville være glad for noget feedback fra det, da jeg overvejer at bestille det.

- SilverSand.dK
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
05. oktober 2006 - 20:33 #1
Jeg har det. Det går ikke mere i stykker end alt muligt andet ADSL, jeg har ikke haft problemer....
Rent teknisk er produktet det samme som alt andet ADSL, forskellen er i vilkårene:
Du skal bruge PBS.
Du kan ikke få support pr. telefon (dog pr email) med mindre der er en fejl hos Cybercity.
Det koster et gebyr på 200 i oprettelse eller opgradering.
Du skal bruge Cybercitys standardudstyr, og du kan ikke købe teknikersupport til opsætning.
Du kan ikke bestille pr. telefon men kun gennem deres hjemmeside.

Hvis du kan leve med ovenstående (hvilket i forvejen var mit brugsmønster alligevel...), så synes jeg at det er et ret godt tilbud...
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
05. oktober 2006 - 20:34 #2
I øvrigt har de givet mig en upload-hastighed på 512 kbit, selvom jeg egentlig kun burde få 256 med 4 mbit jeg har i download-hastighed...
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
06. oktober 2006 - 08:31 #3
Vil prøve at se om der kommer flere svar, men tak for feedbacken
Avatar billede cb831 Nybegynder
10. oktober 2006 - 18:49 #4
"Du skal bruge Cybercitys standardudstyr, og du kan ikke købe teknikersupport til opsætning."

Får du ikke bare et ethnet stik og en router, som du kan vælge at sætte på lager og så tilslutte din egen router/firewall ?

Er man selv herre over opsætningen på medleverede router ?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
29. juli 2007 - 14:54 #5
Bemærk, at det er på opsætning og ligende der ikke ydes support på, men hvis din linie hopper, helt mangler eller lign. så kan man stadig ringe ind til deres support.

Og ellers så er dette jo så billigt at man bare kan abonnere på deres servicepack eller liniepack ved siden af som koster 125,00 kr. pr. måned og så er man dækket fuldt ind alligevel :)

/Sweet1
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
29. juli 2007 - 14:57 #6
Du kan ikke bruge egen router på CC's net, idet der i CC's routere er lagt en lille bid kode ind som sørger for at den kalder op til CC's servere, men de siger at man kan route/nat'e alt igennem og det så vil virke, det gør det bare ikke.

/Sweet1