Avatar billede ashansen Nybegynder
05. oktober 2006 - 21:15 Der er 3 kommentarer

data ændre kun i dataset ikke i database

Hej

jeg sidder med et underligt problem.

når mit program slettet en post i min database, kan jeg ikke se at posten bliver slette.

Hvis jeg så inden mit program afsluttes, udlæser tabellen fra databasen, i et dataset, så kan jeg se at posten er blevet slettet, men som sagt, når programmet afsluttes, så kan jeg stadig se posten i databsasen.. min kode er

        public void DeleteInDatabase()
        {
            string strSQL = "DELETE FROM users WHERE id=1";

            SqlConnection myConnection = new SqlConnection(connectionString);
            myConnection.Open();
            SqlCommand myCommand = new SqlCommand(strSQL, myConnection);

            myCommand.ExecuteNonQuery();

            myCommand = null;
            myConnection.Close();
        }
Avatar billede ashansen Nybegynder
05. oktober 2006 - 21:16 #1
er der nogen der kan hjælpe mig her?
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
06. oktober 2006 - 08:36 #2
Hvilken DB bruger du?
Avatar billede jimgordon Nybegynder
06. oktober 2006 - 09:13 #3
Jeg tror du mener at posten er blevet slettet i dit dataset (sletter du ved databinding til en guikontrol, eller manuelt ved din DeleteInDatabase), men ikke i databasen. Hvis du trækker et nyt dataset fra db er posten der så stadig. Din delete metode ser ok ud, har du prøvet at køre den med et break point for at se om koden køre igennem.