Avatar billede sandholm Nybegynder
07. oktober 2006 - 14:49 Der er 12 kommentarer

En pc kommer ikke på netværket

Hej. Mit problem:

Jeg har en Dlink 604 router. Det har kørt perfekt i lang tid, men nu vil den ene computer ikke komme på netværket. Den ene computer virker som den skal med internetforbindelse gennem routeren. Den anden vrøvler.

Hvis den er koblet om som den har været hidtil, er der ikke noget internet, eller netværk, og jeg kan ikke se den hvis jeg går ind på routeren (fra den pc der virker)
Hvis jeg kobler den trælse pc til internettet udenom routeren (direkte i bredbåndsmodemet) - er der ikke nogen problemer.

Pc'en viser at der er oprettet en forbindelse, men den sender kun ca. 100 pakker og modtager ingen.

Nogle der kan hjælpe? - Jeg vil jo tro det er en indstilling på computeren... Det hjælper ikke at skifte port i routeren, eller skifte kablet. jeg VED at netkortet virker.
Avatar billede ebe Praktikant
07. oktober 2006 - 14:56 #1
har du sat netkortet til "modtag automatisk ip...", så den kan få en ip fra routeren?
Avatar billede sandholm Nybegynder
07. oktober 2006 - 14:58 #2
jep
Avatar billede ebe Praktikant
07. oktober 2006 - 14:59 #3
er routerens dhcp server slået til?
Avatar billede sandholm Nybegynder
07. oktober 2006 - 15:01 #4
Jep...
Avatar billede ebe Praktikant
07. oktober 2006 - 15:02 #5
nu har jeg læst spørgsmålet en gang til, er det sådan at forstå at begge computere har kørt på samme router og begge har fungeret indtil nu?
så kunne det være en port i routeren som er gået.
Avatar billede ebe Praktikant
07. oktober 2006 - 15:03 #6
kan du pinge routeren?
Avatar billede sandholm Nybegynder
07. oktober 2006 - 15:04 #7
Jeg kan ikke pinge routeren, og det er ikke en port der ikke virker... Den "gode" computer virker nemlig i alle portene.
Avatar billede ebe Praktikant
07. oktober 2006 - 15:14 #8
så:
- routeren virker på alle porte, dhcp på routeren virker
- den "gode" computer virker igennem begge kabler
- den "dårlige" computer virker kun direkte på adsl-boxen, og der virker den ok...

hvordan kan den modtage dhcp-oplysninger fra adsl boxen og ikke fra routeren? Det lyder mystisk.

prøv at sætte den dårlige computer til adsl boxen, skriv

ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /all og se om den har fået ip, standardgateway osv...
prøv så det samme, hvor den sidder på routeren.
Avatar billede ebe Praktikant
07. oktober 2006 - 15:15 #9
skriv det i en kommandoprompt, så du kan følge med i hvad der står
Avatar billede plx Nybegynder
07. oktober 2006 - 15:18 #10
Hvis intet andet virker, så prøv at tvinge netkortet til at køre 10 eller 100 Mbit

konfigurer netkort > avanceret > speed/duplex settings
Avatar billede sandholm Nybegynder
07. oktober 2006 - 15:26 #11
Nu virker den "gode" computer heller ikke på routeren, og port 2 lyser hele tiden... Tror den er død... Jeg låner en router af en kammerat og ser om det hjælper.
Avatar billede ebe Praktikant
07. oktober 2006 - 15:28 #12
ok...