Avatar billede burzum Nybegynder
09. oktober 2006 - 12:56 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bruger jeg kun 80% af skærmens bredde?

Skærmbilledet kan ikke gøres smalt nok, så der 'mangler' ca. 10% i hver side. Hvis man forsøger at ændre det i skærmens menu, så begynder billedet at flimre.

Derfor; findes der et program, der kan gøre, så man har 2 sorte striber ude i hver side, så skærmbilledet bliver centreret?

På forhånd mange tak! :)

/Burzum
Avatar billede niels_hansen Praktikant
09. oktober 2006 - 13:11 #1
undskyld men hvorfor ? hvis du vil have et mindre skærm billede, så køb dog en mindre skærm ?
Avatar billede burzum Nybegynder
09. oktober 2006 - 13:16 #2
niels hansen, det er overhovedet ikke størrelsen på skærmen, jeg taler om.

Forestil dig, at skærmbilledet ikke kan gøres "smalt" nok. Altså siderne kører for langt ud. Derfor; jeg skal bruges et program, der ligesom "skalerer" billedstørrelsen ned.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
09. oktober 2006 - 13:36 #3
dvs bileldet er alt for stort i bredden så sideren ikke kan ses ? er det det du mener? (er det en billedrørsskærm, og har den altid gjort det, eller nogen den er begyndt på for nyligt)
Avatar billede burzum Nybegynder
09. oktober 2006 - 13:45 #4
Det er en 19" CRT-skærm.

Jeg ved ikke hvor længe, den har gjort det.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
09. oktober 2006 - 14:04 #5
det er en fejl i din skærm, personligt ville ejg smide skærmen ud og købe en ny, da det næppe kan svare sig at lave den (selvom det nu lyder ret simpelt at lave den), og husk selv hvis du finder noget SW der kan det du søger har din skærm en fejl, og alene dette gør din skærm ikke er ligeså sikker som den burde være.
Avatar billede burzum Nybegynder
02. november 2006 - 10:39 #6
niels hansen, det besvarer desværre stadig ikke mit spørgsmål.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
02. november 2006 - 11:19 #7
kan ikke hjælpe dig med at udsætte dig selv (og evt andre) for en unødig brandfare, så desværre nej jeg vil ikke hjælpe dig ;)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:48 #8
brug for mere hjælp ?
Avatar billede burzum Nybegynder
10. januar 2007 - 06:46 #9
niels_hansen - Ja, det har jeg.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. januar 2007 - 06:56 #10
hvorfor tager du så selv point ? og det er stadig en fejl i din skærm!
Avatar billede burzum Nybegynder
10. januar 2007 - 06:59 #11
niels_hansen - Det er jeg udmærket klar over (det er ikke min skærm, men ok).

Spørgsmålet er meget simpelt: findes der noget software, der kan skalere ens skærmbillede ned. Længere er den ikke. Søforklaringer, div. brandfare-skræmmekampagner osv. er fuldstændigt ligegyldige.

Jeg tager selv point, fordi spørgsmålet ikke blev besvaret.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. januar 2007 - 07:00 #12
slut med hjælp herfra!
Avatar billede burzum Nybegynder
10. januar 2007 - 07:03 #13
niels_hansen - Sikke et tab.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. januar 2007 - 07:04 #14
LOL
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. januar 2007 - 07:12 #15
bare du husker det når din skærm har brændt din bolig ned.
Avatar billede burzum Nybegynder
10. januar 2007 - 16:58 #16
Når det sker, så vil jeg personligt opsøge dig og fortælle dig, hvor meget du havde ret og, hvor jeg åh så meget burde have hørt på dig :)