10. oktober 2006 - 10:11Der er
2 kommentarer og 1 løsning
Hvordan tvinge Excel til kun at skrive i én linje pr. række?
Mit Excelprogram, som er med i min Windows 2000 Office-pakke, finder nogle gange på af sig selv at skrive informationerne (tekstinformation med oplysninger om adresser mm.) ind i flere linjer ad gangen, i stedet for bare i én tekstlinje pr. vandret række. Jeg vil derimod have alle oplysninger i hver datacelle/felt til at stå på kun én linje for overskuelighedens skyld. Så må linjen fortsætte om bag den næste celle, hvis der ikke er plads.
Men hvordan tvinger jeg Excel til det på hele regnearket?
Jeg har kun engelsk office, så det er derfor guiden til menuen er på engelsk. Men du skal slå noget fra som hedder wrap text (tror det hedder auto ombryd i den danske udgave).
Du markere dine kolonner og går i menuen format-->vælger cells-->vælger fane 2 som hedder alligment. Længere nede på den side er der noget som hedder wrap text eller autoombryd tekst.
Prøv at kigge lidt på det og se om du kan få det til at virke.
Tusind tak. Jeg brugte erikjuuls svar. Mvh anders02
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.