Avatar billede cooglin Nybegynder
11. oktober 2006 - 13:08 Der er 8 kommentarer

antenne forstærker til bil radio

antenne forstærker til bil radio.
Kan man købe en antenne forstærker så man kan høre radio programmer p3 i hele landet hvis ja hvilken
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. oktober 2006 - 13:13 #1
det er ikke nødvendigt, det er ekstremt få steder man ikek kan tage P3, men husk at frekvenserne skifter rundt i landet.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2006 - 15:28 #2
Ja det er få steder ;) og det jo måske nok til de steder han vil ha det :)

eller måske bar forbindelsen blir dårlig :)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. oktober 2006 - 15:39 #3
problemet er bare at man kun bruger en forstærker til en ting, nemlig at forstærke et signal, er der intet signal vil man kun forstærke støjen, og den smule kabel der går fra antennen til radioen udgør ikke et tab så en forstærker vil intet hjælpe, en anden bedre antenne vil hjælpe (en højere f.eks)
Avatar billede Beach Mester
12. oktober 2006 - 05:12 #4
Må give Niels Hansen ret... Det 1. sted man skal sætte ind er på antennen. Er den optimal og det er i kablet tabet skal findes indsætter man en forstærker. Jeg tvivler kraftigt på at de få meter antennekabel der går fra taget eller klappen på bilen ned til radioen giver så stort et tab at en forstærker vil kunne rette op på det:-)

Cooglin--->
Har du checket at der er ordentlig forbindelse imellem antenne + kabel og kabel + radio?
Har du checket at kablet ikke laver nogle kraftige 90 graders buk?

//Beach
Avatar billede drbean Nybegynder
12. oktober 2006 - 09:26 #5
For at svare på spørgers spørgsmål, så ja. Jeg har købt en fra blaupunkt. Den kostede 100,- så det er ikke noget man bliver fattig af. (har desværre ikke fået sat den til endnu, så kan ikke sige om den virker)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. oktober 2006 - 12:00 #6
det gør den ikke, det er simpel HF viden ;)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:47 #7
brug for mere hjælp ?
Avatar billede BRIVES Nybegynder
19. maj 2012 - 17:25 #8
Ja jeg kunne også godt tænke mig at forstærke, eller gøre noget, jeg har INGEN udvendig antenne mere, har købt en aktiv rudemonteret, som de hos bilexperten sagde var super... det er den så ikke, nogen der har et godt råd ??

(og NEJ ingen udvendige antenner)