Avatar billede dkrso Nybegynder
11. oktober 2006 - 18:25 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Bloototh ikon væk fra proceslinien

Jeg kan ikke få min bluetooth til at virke mere.
For at få mest ud af pc, har jeg højreklikket på ikonet for deaktiveret bluetooth, og den kommer ikke frem mere.

Jeg har en Acer Aspire 5672, og foran sidder knap til aktivering samt deaktivering, og den kommer med de meddelelser om at det nu er aktiveret eller deaktiveret, men knappen lyser ikke blå, hvis aktiveret, og det virker ikke.

Kan nogen hjælpe i denne situation.

Har læst noget her og søgt, men ej fundet svar jeg kan bruge .

Kan nogen hjælpe ???
Avatar billede coderdk Praktikant
11. oktober 2006 - 20:19 #1
Er der ikke en bluetooth-tingest (Bluetooth Devices / Bluetooth Enheder) i kontrolpanelet?
Avatar billede komputerdk Mester
12. oktober 2006 - 11:42 #2
nogle gange så er wireless sat sammen med Bluetooth (det er min T60'er) og man kan så i et kontrolpanel deaktivere Bluetooth yderligere, så selvom man sætter wifi til så er det deaktiveret.. men kig i Enhedshåndtering
Avatar billede dkrso Nybegynder
12. oktober 2006 - 12:00 #3
Den står i enhedshåndteringen, og den er aktiveret.
Jeg har inden jeg søgte her prøvet at deaktivere samt igen aktivere.
Der var et ikon i proceslinien som jeg fik fjernet, og det var der jeg kunne højreklikke og sætte bluetooth i funktion. Efter jeg fik fjernet dette ikon, virker det altså ikke mere.
Avatar billede coderdk Praktikant
12. oktober 2006 - 12:10 #4
Har du kigget i kontrolpanelet?
Avatar billede komputerdk Mester
12. oktober 2006 - 13:19 #5
i kontrolpanelet er der en Bluetoothsteder, der kan du få ikonet frem igen.. kan jo være at den har stoppet de services + om din puter er synlig .. ellers geninstaller bluetooth softwaren...
Avatar billede dkrso Nybegynder
12. oktober 2006 - 16:25 #6
tester...
Avatar billede dkrso Nybegynder
16. oktober 2006 - 13:00 #7
Det er ikke muæigt at få ikon frem på proceslinien igen. Har prøvet at installere driver igen, men det får ikke ikon frem.

Andre forslag.

Vil nødig starte forfra, med reinstallation.....
Avatar billede coderdk Praktikant
16. oktober 2006 - 13:08 #8
Altså, har du checket kontrolpanelet? Jeg har på begge mine maskiner med bluetooth, en "Bluetooth Devices" og/eller "Bluetooth Configuration" hvor jeg kan sætte kryds i "Show the bluetooth icon in the notification area"
Avatar billede dkrso Nybegynder
18. oktober 2006 - 02:12 #9
coderdk....
du fik mig alligevel på sporet.
Jeg er ikke meget for at indrømme det, men fejlen lå i power management.
Der var enheden simpelthen slået fra. Måske jeg mad mouse padden har ramt noget jeg ikke skulle.
Åndsvag dum fejl ikke at se der noget før.....
Men du havde ret. Jeg kunne sætte ikonet på proceslinien, men det hjalp ikke alligevel, når den var slået fra.
Men tak for ledetråden alligevel. Det var gennem kontrolpanelet at jeg også var igennem power management...
Fedt med alle de muligheder ved en bærbar pc, hvis man altså kan holde styr på det.

Smid lige et svar coderdk
Avatar billede komputerdk Mester
18. oktober 2006 - 08:10 #10
hehe -  som sagt (kan godt se det er formuleret med en spade på tastaturet), så kan man deaktivere bluetooth uafhængigt med wifi.. (fx FN+F3 på Zepto, og FN+f5 på T60 ==> starter et kontrolpanel).. (ikonet er ofte et ((B)) ) , og det kan man hurtigt få ramt når man skriver på sin laptop..
Avatar billede coderdk Praktikant
18. oktober 2006 - 10:10 #11
(c: Så lad os dele, dkrso :)
Avatar billede komputerdk Mester
18. oktober 2006 - 10:50 #12
lige meget - det skal nok gå alt sammen.. det vigtigste er at problemet er løst !
Avatar billede dkrso Nybegynder
19. oktober 2006 - 01:31 #13
Problemet er desværre ikke løst.

Jeg har fået ikonet frem, men der er ikke nogen mulighed for at starte bluetooth op, eller finde nogle enheder.

Sådan her ser indstillingene for bluetooth enheder ud...
http://www.r-s-o.dk/bluetooth.pdf

Jeg mener der mangler noget. Jeg kan ikke tilføje noget eller....
Avatar billede komputerdk Mester
19. oktober 2006 - 07:41 #14
prøv at geninstallere software, og tjek om den står i enhedshåndtering.. det virker ikke til at hardwaren er aktiv..
Avatar billede dkrso Nybegynder
24. oktober 2006 - 22:23 #15
Det var noget med driveren, men det virkede ikke bare at installere igen, oven i den driver der allerede var der.

Efter at have SLETTET enheden i enhedshåndtering, blev bluetooth fundet igen, og software installeret, og det fungerer nu igen.
Ganske fortvivlende efter adskellige forsøg på jeg ved ikke hvad, men NU virker alting igen.

Tak for hjælpen begge..

Smid lige et svar begge, så får i point.
Avatar billede coderdk Praktikant
24. oktober 2006 - 22:27 #16
hehe ok (c: