Avatar billede ncp Nybegynder
12. oktober 2006 - 11:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brug Eval til at sætte Class

Hej, prøvet at printe en menu ud med følgende kode:

<asp:SiteMapDataSource ID="SiteMapDataSource1" runat="server" ShowStartingNode="False" />
<ul>
<asp:Repeater ID="Repeater1" runat="server" DataSourceID="SiteMapDataSource1">
  <ItemTemplate><li><% if (Request.Url.PathAndQuery.StartsWith((string)Eval("url"))) { %><a href="<%#Eval("url")%>" class="active"><%#Eval("title")%></a><% } else { %><a href="<%#Eval("url")%>"><%#Eval("title")%></a><% } %></li></ItemTemplate>
</asp:Repeater>
</ul>

Men får fejl i min if sætning:
Databinding methods such as Eval(), XPath(), and Bind() can only be used in the context of a databound control.

Hvordan løser jeg dette smartest?
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. oktober 2006 - 11:56 #1
F.eks.
<asp:HyperLink id="hl" NavigateUrl = '<%# Eval("url") %>' />
Mvh
Avatar billede ncp Nybegynder
12. oktober 2006 - 12:10 #2
Hvordan sætter jeg så classen udfra om url er den side som bruger ser nu?
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. oktober 2006 - 12:27 #3
Som udgangspunkt synes jeg ikke du skal have kode som den du viser liggende flettet ind i din repeater på den måde.

Du kan gøre det at du abbonnere på det event der hedder ItemDataBound på repeateren, og der skrive i ren C# hvad der skal ske.

<asp:Repeater ID="someRepeater" runat="server" OnItemDataBound="someRepeater_ItemDataBound" >
    <ItemTemplate>
        <asp:HyperLink CssClass="defaultStyle" NavigateUrl='<%# Eval("Url") %>'></asp:HyperLink>
    </ItemTemplate>
</asp:Repeater>

Og så handleren til databound eventet:

protected void someRepeater_ItemDataBound(object sender, RepeaterItemEventArgs e)
{
    if (e.Item.ItemType = ListItemType.Item || e.Item.ItemType = ListItemType.AlternatingItem)
    {
        HyperLink hl = e.Item.FindControl("link") as HyperLink;
        hl.CssClass = "active";
    }

Kan du ikke bruge hverken menukontrollen eller et treeview til noget?

Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. oktober 2006 - 12:28 #4
Der skal også lige en runat="server" på det hyperlink jeg har sat i repeateren :o)
Mvh
Avatar billede ncp Nybegynder
12. oktober 2006 - 13:00 #5
super - var lige det jeg manglede :) smid et svar!
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. oktober 2006 - 14:19 #6
Kommer her :o)
Mvh