Avatar billede sandahl Nybegynder
12. oktober 2006 - 12:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Wireless vha et script

Hej Experter!

Jeg har søgt google tyndt for det her emne... så nu går jeg til Experten :)

Jeg vil gerne vide om det er muligt at lave et script som kan smide indstillinger ud til et trådløst netværk, det vil sige, tryk på den her fil og man har indstillinger med kode og protoller og det hele til et nyt netværk.
Avatar billede justme Nybegynder
12. oktober 2006 - 17:52 #1
Hmm det kan du muligvis. Men det lyder som om at du skal have lavet en pakke som indeholder nogle ændringer i f.eks. registeringsdatabasen. Du får nok mere hjælp i programmeringsforummet eller på denne side: www.appdeploy.com.
Jeg plejer at repakke sådanne indstillinger evt. v.h.a. snapshots. Men man skal være uhørlig forsigtig før man sætter sådanne ting i produktion... Jeg kan endnu ikke kalde mig "ekspert" på dette område, men er da begyndt at blive noget stabil med det, så se om du får yderligere svar på dit spørgsmål, ellers kan jeg nok hjælpe dig lidt videre...
Avatar billede sandahl Nybegynder
13. oktober 2006 - 09:37 #2
Jeg har faktisk ledt min egen registeringsDB igennem, og har ikke kunne finde noget som helst om wireless ting, dvs registeringer og passwords osv.

Så jeg tror ikke det kan laves i registeringsdatabasen. Mulivis noget VBS script?
Avatar billede justme Nybegynder
13. oktober 2006 - 10:03 #3
Der må jeg nok skuffe dig. Jeg tvivler på at du kan gøre det i VB. Jeg arbejder bl.a. med WMI / VB. Men du skal nok foretage nogle, registry traces samt snapshots... Men igen, lad os se hvilken svar du evt. får...
Du skal dog nok give nogle flere oplysninger før der er nogle som kan hjælpe dig lidt videre. Hvis du f.eks. skal lave en pakke (læs; windows installer pakke), så kræver det f.eks. at man kender, Hvilke drivere som du ønsker at få installeret, til hvilke maskiner osv. osv. Men jeg venter også interesseret og vil i givet fald gerne forsøge at hjælpe dig videre...
Avatar billede sandahl Nybegynder
17. oktober 2006 - 10:48 #4
Jae... jeg tror faktisk bare at jeg stopper spørgsmålet, for jeg tror ikke det kan lade sig gøre, da det f.eks er forskellige drivere på forskellige laptops.

Sig til hvis du vil have de 200 points...
Avatar billede justme Nybegynder
17. oktober 2006 - 15:02 #5
Nej da, jeg har jo egentlig ikke hjulpet, så dem nupper du bare selv. Forsøgte du at oprette spørgsmålet i Programmeringsgruppen?
Avatar billede justme Nybegynder
26. oktober 2006 - 17:47 #6
Hej igen "sandahl". Bedre sent end aldrig, men jeg har nu fundet en løsning til dit spørgsmål / problem, håber du ser denne kommentar.
Det var nu ikke lige p.g.a. dig, at jeg fandt en løsning, men snarere fordi jeg selv er igang med at lave en pakke hvor jeg skal bruge løsningen. Anyhow det som du skal bruge er et program fra Microsoft som hedder "Devcon" ala DOS-versionen af Management Konsollen. Link og yderligere info finder du her:
http://support.microsoft.com/kb/311272

Just a comment from JustMe ;o
Avatar billede sandahl Nybegynder
02. november 2006 - 15:40 #7
Det lyder godt! tusind tak skal du have, jeg skal nok se om jeg kan bruge det...
Avatar billede justme Nybegynder
03. november 2006 - 08:57 #8
Det kan du helt sikkert. Jeg har fået mit til at virke, dog efter l a n g tids test, men "works like a charm ;-)" Ellers skriver du bare retur, og så jeg kan sende links til mange andre "gode" steder, som jeg har brugt mv... enjoy!
Avatar billede sandahl Nybegynder
03. november 2006 - 14:27 #9
Hmm... det kan godt være jeg lige skal brugelidt hjælp alligevel...

for mig, ligner det at man kan smide drivere ind osv? hvordan smider jeg så indstillinger ind, uden at skulle bekymre mig om hvad for en driver den pågældende bruger har?
Avatar billede justme Nybegynder
03. november 2006 - 17:43 #10
Det gør du enten i .inf filen, hvis dette er muligt... Hvis dette ikke er muligt (er det som regel ikke, da .inf filen "kun" benyttes til selve installation af enhedsdriveren(erne)), så skal du gøre det i en .reg fil... dvs. at efter installation af selve driveren, skal du finde indstillingen for den trådløse enhed og tage et "før / efter snapshot" og dernæst importerer .reg filen på den pågældende enhed. Jeg bruger personligt "Advanced Registry Tracer" som du også kan benytte som trial. Du behøver naturligvis ikke at importere en .reg fil du kan naturligvis også programmere / scripte dig ud af det, men pointen er den samme... Jeg smider lige nogle flere links som inspiration (men bliver desværre først på mandag), da jeg ikke sidder ved min programmeringspc, før da...
Det som jeg hurtigt skal huske at fortælle dig, er at det er ekstremt vigtigt at du tester installationen i et virturelt miljø (jeg bruger selv VM), og at du hele tiden spoler dit image tilbage til standard... Du kan f.eks. IKKE teste ordentligt ved at afinstallere drivere manuelt via enhedshånteringen og dernæst teste pakken / scriptet igen. Grunden til dette, er at driveren(erne) allerede på det tidspunkt ligger i cachen. Derfor; test hele tiden i et helt rent miljø, jeg har personligt måtte "spole" mit snapshot tilbage de første 50-100 gange, for at få mit til at virke, men det virker så også 100% nu, og jeg har "endelig" fået banket pointen og fremgangsmåden ind med 7-tommer søm... Anyhow ligger lidt flere links (men først mandag ;o)...
Avatar billede sandahl Nybegynder
06. november 2006 - 11:32 #11
Puha, det bliver godt nok mere og mere advanceret, jeg vil nok ikke prøve det nu her, da vi har rigtig meget at se til i mit firma, men jeg skal nok prøve det en gang, det er helt sikkert.

lyder godt med de links.

mange tak for din hjælp...
Avatar billede sandahl Nybegynder
07. november 2006 - 11:30 #13
Supert mand!

jeg skal nok lige få læst det igennem!
Avatar billede sandahl Nybegynder
30. november 2007 - 11:39 #14
Lukket...