Avatar billede janej Novice
13. oktober 2006 - 16:37 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Oprundning i samme celle som formlen (UK version)

Hej,
Jeg har en prisliste i DKK og skal have lavet en i EUR. Når jeg laver formlen til EUR får jeg et decimaltal dette skal rundes op til et helt tal i samme felt hvor formlen står. Formlen ser indtil videre således ud: =DKK!C7/B3*100 hvor C7 er pris i DKK og B3 er kursen for EUR. Jeg har som sagt ikke et felt hvor decimaltallet først står og jeg derefter kan oprunde det i en ny celle, det hele skal laves i én og samme celle. Jeg kører en engelsk version af Excel og har derfor været ude i en formel som hedder =ROUND.UP(DKK!C7/B3*100);0 direkte oversat fra dansk, men den virker ikke.

Kan nogen hjælpe

God weekend

/Jan
Avatar billede jens48 Ekspert
13. oktober 2006 - 17:00 #1
Prøv med =ROUNDUP(DKK!C7/B3*100);0
(uden punktum)
Avatar billede maria202 Nybegynder
15. oktober 2006 - 19:39 #2
=ROUNDUP(DKK!C7/B3*100;0)
Avatar billede b_hansen Novice
16. oktober 2006 - 08:09 #3
Hvis det ikke virker med ROUND.UP() eller ROUNDUP(), kan det skyldes, at du skal have installeret Analysis Toolpak. Det gør du i Funktioner -> Tilføjelsesprogrammer -> sæt flueben i Analysis Toolpak og klik Ok.
Avatar billede janej Novice
16. oktober 2006 - 12:38 #4
Super tak for hjælpen, den helt rigtige formel er den som Maria202 angiver nemlig =ROUNDUP(DKK!C7/B3*100;0). Jeg vil gerne give måde Jens og Maria point, så I kan jo lige sende det som svar.

/Jan
Avatar billede jens48 Ekspert
16. oktober 2006 - 12:59 #5
et svar. mvh. Jens
Avatar billede maria202 Nybegynder
16. oktober 2006 - 15:54 #6
svar. Mvh Maria