Avatar billede psycho42 Nybegynder
24. oktober 2006 - 01:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

måde at begrænse max_questions på?

Jeg sidder og tester et mindre billede galleri, men fik lavet en ond ond loop, der gjorde at jeg fik mit max_questions på serveren til at overskride... (20.000)

Fair de sætter den på 20.000 i timen, det vil vi aldrig nå, men det er en skidt ting, når jeg sidder og roder med noget, og jeg så for lavet denne fejl.
1. Ingen kan benytte siden
2. Jeg kan ikke arbejde videre i 1 time(gør det om aftenen, hvor der ikke er så mange hits på siden.)

Spørgsmålet er så:
Kan jeg lave en funktion, der går ind og detect'er hvis den fx forspørger 100gange i træk (med select) tingen?

jeg kunne selvfølgelig også bare lave en counter - der siger "STOP" ved 100, men stadigvæk? - findes der en anden slags ting?

Giver ikke så mange point, da den ikke er af så høj prioritet fra min side:)

På forhånd tak
Brian
Avatar billede tjaz Nybegynder
24. oktober 2006 - 14:51 #1
Du har ikke mulighed for at udskrive antallet af loops med UBound() ? Så kan du i det mindste se hvor mange der er inden du udskriver dem?
Avatar billede psycho42 Nybegynder
24. oktober 2006 - 17:52 #2
Hmm.. har jeg ikke tænkt over - Men det lugter lidt af det samme som en variable der tæller.. - Det kan godt være jeg bare har været for optimistisk, og troet, der var en slags funktion, som kunne begrænse mine utallige Select kald til databasen.

Jeg må nøjes med en variable, det kan jeg nok også godt bruge.. : )
Tak for input anyway tiaz - :)
Avatar billede tjaz Nybegynder
24. oktober 2006 - 18:02 #3
well, hvis du har en masse selects kan du vel nøjes med at COUNT() i første omgang for at se hvor mange resultater du ville få ud af din sq så er det blot et spørgsmål om at få dem lagt sammen, hvis det så er totalt håbløst kan du bare lade være med at udskrive dem, ved ikke om det gør nogen forskel?
Avatar billede psycho42 Nybegynder
24. oktober 2006 - 18:53 #4
Count tæller vel bare antal linier i en tabel, så vidt jeg da lige ved - og kommandoen hedder da også "select count(id) as ..." - den tror jeg ik lige jeg ka' bruge.. - Men som jeg skrev ovenfor, så er det nok et skud i tågen : ) (som var en forbi'er) - smid et svar, så lukker vi bare dette igen.. : )
Avatar billede tjaz Nybegynder
24. oktober 2006 - 19:26 #5
snup du bare point selv :)
Avatar billede montago Praktikant
26. oktober 2006 - 14:37 #6
Ehm.... Hvis du har mod på det, så kan du nøjes med at lave EEN-MEGA-STOR "Select" på hver side, som trækker samtlige relevante informationer ud. lægger dem i et array, hvorefter du kan læse fra arrayet...

du kan også putte din database ind i en XML, hvorfra du igen kan hente alle dine informationer uden at serveren klager...
Avatar billede psycho42 Nybegynder
26. oktober 2006 - 23:40 #7
hehe.. Ej det er alt for meget arbejde, når jeg bare sidder og tester små ting..  :) - Det var bare lige hvis der fandtes en fiks lille ting, ellers mange tak for idéen.. glemte bare at lukke spørgsmålet..