Først så der ikke forskel på om du arbejder i adt eller et hvilket somhelst andet 3d program hvad textures angår. De bliver leveret i et billede format som adt også kan læse og bruge.
Noget helt andet så er det smarte ved adt at du kan vælge standart AEC objekter i programmet og vælge en standart materiale til dit objekt. Om det så er godt nok til det du skal bruge det til ved jeg ikke, personligt bruger jeg aldrig materialerne i adt, der er det bedre at bruge eller lave nogle selv i andre programmer, men det kan bestemt lade sig gøre at bruge dem, kommer lidt an på hvor meget realisme du vil have.
Forstår ikke helt du vil lave detalje 2d tegninger med overflader på ? eller har jeg misforstået ?
Som udgangspunkt laver man aldrig 2d tegninger med overflader, det nærmeste er skraveringer og så evt en signatur forklaring. Er det 3d detaljer er det en hel anden snak.
Men kig lidt i tool paletten, der ligger standart materialerne og er der ikke nok så kig i content browseren, der er et hav. (Du kan også lave dine egne)
Og så style manageren hvor du definere hvordan objektet skal se ud incl. overflader.
Så der er nok at gå igang med, det virker indviklet, overskueligt og det er bestemt ikke sat logisk op, men du kommer langt ved at bruge hjælpen, eller søg efter tuts på nettet.
Her er lidt links
Gratis textures
http://www.mayang.com/textures/Tutorials
http://www.caddigest.com/subjects/adt/tutorials.htmPøj pøj med det :)