Avatar billede kmn_dk Nybegynder
25. oktober 2006 - 13:10 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

problemer med at læse xml

Er der nogen der kan hjælpe med dette.

Jeg har få følgende exception når jeg forsøger at læse noget xml som jeg får retur fra en webservice.

System.Xml.XmlException: Reference til den ikke-erklærede enhed 'rsquo'. Linje 8, position 39.

Jeg læser xml'en med en xmlreader.

Det er ikke altid at den fejler.

her er et uddrag af noget xml som fejler.i abtract ser det ud som om der en html escape sequence eller noget ’ er der en måde jeg kan få xmlreaderen til at læse dette uden at kaste en exception.

<?xml version="1.0"?>
<post>
  <type></type>
  <navn></navn>
  <navnInverteret></navnInverteret>
<url></url>
  <abstract>
Der er en hel del Hans-Jørgen Nielsen&rsquo;er, hvilket.
</abstract>
</post>
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2006 - 13:15 #1
Det har den jo også helt ret i. Det er vel i fejl på server siden.

Men du kan vel fuske det med en banal Replace.
Avatar billede akempff Nybegynder
26. oktober 2006 - 11:46 #2
Eller måske lave en htmldecode inden du læser dataen med din xmlreader?
Avatar billede kmn_dk Nybegynder
30. oktober 2006 - 09:06 #3
kan jeg give point til jer begge 2 ?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2006 - 13:31 #4
hvis vi begge lægger et svar kan du markere begge navne i comboboxen inden du accepterer

og svar fra mig
Avatar billede akempff Nybegynder
30. oktober 2006 - 23:18 #5
Og et fra mig