Avatar billede ashansen Nybegynder
26. oktober 2006 - 15:12 Der er 5 kommentarer

"live" event trigger i tekstboks

Hej

Jeg sidder med et problem med at trigger på en event.
Det drejer sig om, at jeg på en webside har en tekstboks som brugeren skal indtaste noget i.

Jeg ønsker at lav en "live" validering af indholdet af tekstboksen, forstået på den måde, at der skal laves en validering efter hver karakter der indtastes.

Efter hver validering, udskrives så en besked, somangiver om det indtastede er korrekt eller ej.

Har i nogen ideer til hvordan jeg kan gribe dette an?

Mvh

Allan
Avatar billede snepnet Nybegynder
29. oktober 2006 - 20:49 #1
Er det sådan noget her du tænker på:

<%@ Page Language="C#" %>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<script runat="server">
</script>

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
    <script language="javascript" type="text/javascript">
    function checkInput(input)
    {
        if(input.length%2 == 0)
        {
            document.getElementById("lblMessage").innerHTML= input +  " is good";
        }
        else
        {
            document.getElementById("lblMessage").innerHTML= input +  " is bad";
        }
        return false;
    }
    </script>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <asp:TextBox ID="txtInput" runat="server" onkeyup="checkInput(this.value);"></asp:TextBox>
    <br />
    <asp:Label id="lblMessage" runat="server"></asp:Label>
    </form>
</body>
</html>

Mvh
Avatar billede ashansen Nybegynder
31. oktober 2006 - 00:09 #2
ja måske...

men onkeyup virker ikke på tekstbokse, ved du hvordan man omgår det?
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. november 2006 - 17:03 #3
Hvad mener du med at det ikke virker på tekstbokse ... Det eksempel jeg har sendt dig fungerer fint her.
Mvh
Avatar billede ashansen Nybegynder
07. november 2006 - 16:14 #4
jeg får den fejlmelding, at dette ikke virker på tekstbokse...
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. november 2006 - 19:57 #5
Hvor får du den fejlmelding?
Er det bare fordi Visual Studio markerer det og krukker lidt?
Mvh