Avatar billede masimo Nybegynder
26. oktober 2006 - 16:21 Der er 5 kommentarer

Kan man oprette IIS på sin XP Home Edition?

Jeg har brug for hjælp.

På min gamle bærbar havde jeg XP Pro, og hvor en kammerat af mig satte computeren op, så den via IIS også kunne sende mails, når jeg er i udlandet.

Dette betød, at min bærbar agerede som "egen server", så jeg kunne checke og sende mails overalt.

På min nye bærbar har jeg XP Home, og har nu fået at vide, at man ikke kan opsætte IIS på deno gg sætte den op til også at kunne fungerer som egen server.

Passer det, og er det nøvendigt for mig at opgradere til XP Pro for at kunne få IIS til at køre, og sat min bærbar op, så jeg også kan sende mails fra udlandet på den?

Vær rar at hjælpe mig :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. oktober 2006 - 16:25 #1
Tror nok der er et work-around. Men nej, normalt kan man ikke.
Søg på IIS XP home
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. oktober 2006 - 16:39 #3
hvis det bare er for at kunne sende emails, så har du intet at bruge iis delen til, det kan andre programmer sagtens klare for dig.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
26. oktober 2006 - 16:40 #4
hamster news og mail server er gratis og kan f.eks.
Avatar billede OWB Novice
01. november 2006 - 20:32 #5
Hoster du selv din post, eller sker det "ude i byen" hos en udbyder? Hvis førstnævnte er tilfældet, er det nok nærmere en Exchange server du har brug for, hvis sidstnævnte skulle det vel kunne klares med en traditionel email klient vil jeg mene, eksempelvis Outlook / Outlook Express. Under alle omstændigheder kan jeg ikke tro du har noget at benytte IIS til, hvad email angår, da det er en webserver.

Har du derimod en server med exchange stående hjemme, kan du med IIS lave det sådan at du har adgang til Outlook WEB access, dvs. at du fra en hvilken som helst PC koblet på internettet kan checke din email, når du er på farten.