Avatar billede tva Nybegynder
27. oktober 2006 - 16:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skærm viser ikke billede under opstart

Mit problem er at der ikke kommer noget billede frem på min skærm når jeg tænder for comp.

Der kan gå op til 10 min. før der er billede på skærmen.

Den blå indikator-lampe som sidder på fronten af skærmen står og blinker indtil der er billede på. Er skærmen slidt eller hvad? (Acer AL 532, fladskærm)

Jeg har skiftet til nyt bundkort asrockk7s41, da det gamle ikke virkede længere. Her havde jeg det samme problem med skærmen.

Jeg bruger onboard grafikkortet på det nye bundkort.

Har prøvet indtil flere forskellige grafikkort, så her er fejlen sikkert ikke. Er der en forklaring på dette mystiske problem.

NB! Når jeg har haft skærmen tændt i et stykke tid er der ikke noget problem hvis jeg lukker ned og genstarter, så kommer billede med det samme?
Avatar billede c-holst Novice
27. oktober 2006 - 17:57 #1
uden at begynde at gøre mig alt for klog på hvad der kan være galt, ville jeg hvis der stadig er garanti/reklamationsret på skærmen gør brug af denne, og ikke begynde at rode med noget selv

løs forbindelse
dårlig strømforsyning
Avatar billede tva Nybegynder
27. oktober 2006 - 20:03 #2
Skærmen er mere end 3 år gammel, har samme mistanke som dem du nævner. Men jeg vil afvente og se hvad andre har af mulige løsninger.
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:22 #3
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)
Avatar billede tva Nybegynder
28. august 2007 - 12:26 #4
OK