Avatar billede laustdeleuran Nybegynder
05. november 2006 - 14:13 Der er 1 kommentar

Preload billeder, men kun én gang

Hej alle.

Jeg er i øjeblikket ved at lave et lidt primitivt fotogalleri. Men idéen er at billederne skal hentes fra eksterne JPEGs, når brugeren klikker på nogle thumbnails.

Det har jeg også fået til at virke, med loadMovie() og et container movieclip. Jeg har ovenikøbet få en preload bar til at køre når man henter billederne (nogen af dem er lidt tunge). Men problemet er at preload baren kører hver gang man klikker på et billede. Også selvom det er et billede man har set før. Så selvom at den allerede har hentet billedet med loadMovie, så henter den hele bileldet igen, næste gang man trykker på den samme thumbnail.

Jeg har prøvet at omgå det her, men uden held. Hvordan får jeg Flash til at hente billedet fra cachen, hvis billedet allerede er blevet hentet?

På forhånd tak.

/Laust
Avatar billede mat Nybegynder
05. november 2006 - 14:40 #1
Lav din egen cache, hvor du opbevarer billeder der allerede er loaded, og holder øje med det....eller tjek den her;

http://labs.bigspaceship.com/blog/?p=8

mvh mat