Avatar billede jensfudge Nybegynder
07. november 2006 - 21:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ALT-GR i Virtual PC 2004

Jeg har installeret en WinXP Pro på en virtual PC (Med MS Virtual PC 2004).

Hvis jeg inde i min virtuelle pc skal skrive @, [, ] eller andre tegn der normalt kærver ALT-GR tasten, kommer der ingenting.
Er der nogen der ved hvordan jeg får ALT-GR tasten til at virke på de tegn?
Hvis der er nogen der kan svaret, vær lige opmærksom på at jeg benytter ALT-GR + Enter for at skifte mellem fuld-skærm og ikke, så din løsning skal også bibeholde muligheden for at kunne skifte mellem disse to tilstande.

På forhånd tak.
/Jens
Avatar billede jensfudge Nybegynder
07. november 2006 - 21:45 #1
hehe.. Jeg fandt selv svaret lige efter denne post.

Man sætter Host key til noget andet (f.eks. Højre Control)...
Avatar billede newts Nybegynder
07. november 2006 - 21:50 #2
Du er nok nød til at skifte til stor skærm med "CTRL + SHIFT". Det benytter vi på OTS og der virker det da uden problemer.
Avatar billede venturer Nybegynder
07. november 2006 - 21:59 #3
Jeg bruger selv VPC dagligt.
Når du skal taste @ kan du i stedet for ALT-GR + 2 taste CTRL + ALT + 2
Jeg vælger dog altid at skifte alt-gr ud med ½
Dette gør du i Options menuen i selve VPC konsollen. Ud fra "keyboard" står der ALT-GR. Dette punkt vælger du, klikker på ALT-GR og trykker ½ eller F12. Når du skal skal logge på en virtuel maskine kan du i stedet trykke ½+DEL og fuldskærm er ½+ENTER (eller F12 i stedet for ½ hvis du har valgt dét).
Avatar billede jensfudge Nybegynder
08. november 2006 - 08:00 #4
Ja, jeres svar er i og for sig gode nok..  Men jeg havde jo selv løst det inden I svarede... (Og svaret selv)
Avatar billede venturer Nybegynder
09. november 2006 - 08:17 #5
Ja lidt underligt. Jeg er overbevist om at det kun var newts der havde skrevet et indlæg da jeg lagde mit svar.
Men det vigtigste er at du fandt ud af det.

Jeg vil dog anbefale dig ikke at bruge CTRL da denne taste ofte bliver brugt til andre genveje (jeg bruger selv genvejstasterne meget).
Avatar billede jensfudge Nybegynder
09. november 2006 - 08:28 #6
Jeg har tidligere oplevet at der pludselig dukker flere svar op, som er lagt tidligere...
Du har ret i at CTRL tasten benyttes til mange genveje, men her kan man benytte venstre CTRL til genveje, højre CTRL til host-key. Så kører det faktisk ok..