Avatar billede logsuppe Nybegynder
09. november 2006 - 08:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skrat i lyden!

Hej!

Jeg har et C-Media CMI8738-lydkort. Hver gang der afspilles lyd, kommer der en skrattende lyd indover. Der er både blevet udskiftet højtalere (5.1) og lydkort (samme model), men det hjalp ikke.

Derudover har jeg prøvet følgende:
Disablet onboard lydkort (Kunne ikke bruges til 5.1 lyd)!
Tjekket for hardwarekonflikter, der er ingen!
Opdateret Lydkortdriver fra producentens hjemmeside.
Opdateret Windows.
Fjernet lydkort og installeret igen.
Justeret lydstyrke op og ned (stadig skrat)!
PC renset for virus/spyware/adware osv...

Jeg er ved at løbe tør for idéer, nogle der har et bud?
Avatar billede komputerdk Mester
09. november 2006 - 09:34 #1
dumt spørgsmål - skratter højttalerne også hvis du f.x sætter det til en mp3afspiller?
Avatar billede dmcn Praktikant
09. november 2006 - 09:37 #2
Prøv at flytte lydkortet til et andet PCI-slot.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. november 2006 - 10:14 #3
Ikke nok med det. Prøv at montere lydkortet på en sådan måde, at du får størst mulige afstand til grafikkortet.
Avatar billede logsuppe Nybegynder
09. november 2006 - 13:21 #4
højtalerne skratter ikke i en anden enhed...

jeg vil prøve at flytte kortet som i siger, det har jeg bare aldrig været udsat for før. men det er da forsøget værd!

skriver tilbage når jeg har prøvet det...
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. november 2006 - 16:34 #5
Ved visse lydkort er der også en ledning der går fra lydkortet til evt. CD/DVD for at få lyden direkte fra drevet til lydkortet. Den kan godt give støj hvis den ikke er skærmet korrekt. Har du en sådan, så prøv at fjerne den, og se hvad det giver.
Avatar billede khauge Nybegynder
05. november 2007 - 09:39 #6
Ellers kunne det godt lyde som om det var dit lydkort der er defekt...
Avatar billede logsuppe Nybegynder
05. november 2007 - 09:40 #7
Det var deffekt! - Har nemli skiftet det, og nu virker det...