Avatar billede mortenfn Nybegynder
12. november 2006 - 22:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gør SpamAssassin bedre fra Outlook

Jeg har opsatmailserver med bla. Postfix, SpamAssassin og POP3.

Flere af mine brugere bruger Microsoft XP med Outlook. Kan jeg på nogen måde klasificere en mail som spam fra Outlook så SpamAssasin tager ved lære og derved blivere bedere.

Jeg kender et program der hedder Baracuda, men det virker kun med Exchange.

Jeg kan formentlig slet ikke bruge POP3 med et såddan system jeg skal nok bruge IMAP i stedet.

/morten
Avatar billede mfalck Praktikant
13. november 2006 - 09:38 #1
en måde kunne være at oprette en mailadresse "reportspam@domæne.dk" som sender mailen videre til spamassassnins baysian-filter (sa-learn). Det kræver lidt omtanke så brugerens oplysninger ikke opfattet som spam, men kun den originale mail.
Avatar billede mortenfn Nybegynder
13. november 2006 - 21:45 #2
Ja, det var en ide, har du noget link som måske kan bringe mig videre. Problemet bliver at fjerne brugers mail-adresse fra mail-head
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2006 - 22:47 #3
Jeg ville gøre det via IMAP istedet. Så slipper du også for at skulle til at lave en mekanisme som udskiller den orginale mail fra den brugeren sender tilbage.
Lav en spam IMAP-mappe, hvor brugeren bare kan flytte de mails der er spam over i.
Så laver du bare et cronjob, som kører sa-learn på indholdet.
Avatar billede mfalck Praktikant
13. november 2006 - 23:40 #4
Avatar billede mortenfn Nybegynder
16. november 2006 - 19:20 #5
Ja det er nemmere med IMAP det kan jeg godt se, men jeg vil gerne have at brugeren uploader sine mails for at spare plads på serveren.

Jeg har set en knap i out-look, som gør "arbejdet", med det er sikkert på en exchange-server, hvor filerne bliver på serveren som ved IMAP.

jeg ser lige på mfalcks link
Avatar billede mortenfn Nybegynder
27. juli 2009 - 00:52 #6
ww