Avatar billede cow2 Nybegynder
13. november 2006 - 18:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MySQL kode virker ikke optimalt efter server skifte

(SELECT * FROM produkter WHERE gruppe = '$kid' && titel LIKE 'blomster%' ORDER by titel DESC) UNION (SELECT * FROM produkter WHERE gruppe = '$kid' && titel NOT LIKE 'blomster%' ORDER by titel DESC);

før gjorde den: ORDER by titel DESC

men det gør den ikke mere, hvorfor er det lige den ikke gør det mere ? altså den sortere ikke efter titel mere ?
Avatar billede ahv Nybegynder
13. november 2006 - 19:02 #1
Hvilken version af mysql kører du med?
Avatar billede cow2 Nybegynder
13. november 2006 - 19:05 #2
MySQL 5.0.18-standard
Avatar billede cow2 Nybegynder
13. november 2006 - 21:20 #3
hmm selv om jeg sletter ORDER by titel DESC så gør det ingen forskel ?

hvis jeg bare bruger denne så virker det fint

mysql_query("SELECT * FROM produkter WHERE titel LIKE 'blomster%' ORDER by titel DESC");

men med UNION virker det ikke ?
Avatar billede cow2 Nybegynder
13. november 2006 - 23:50 #4