Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. november 2006 - 20:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker denne stump kode ikke i IE?

Hej,

Nu er jeg ikke den store JavaScript-haj, men jeg kunne tænke mig at programmere en funktion der gør, at et element flytter sig når man klikker på det. Jeg har derfor følgende (simplificerede) stykke kode i mit dokument:

<script type="text/javascript">
function m()
{
  document.getElementById("div").style.left = 10;
}
</script>

<div id="div" style="position:absolute;left:100px;" onClick="m()">hello world</div>

- men dette giver en fejl i IE, selvom det virker fint i Firefox. Hvad kan jeg gøre for at få koden til at virke?
Avatar billede psykochicken Nybegynder
14. november 2006 - 00:18 #1
hmm - hos mig virker den kun i IE

hvis jeg derimod anvender:
document.getElementById("div1").style.left = "10px";
virker det begge steder.

iøvrigt er det nok ikke en div et id, der hedder div - kald den div1...eller noget andet, så der ikke opstår begrebsforvirring....eller simplificer koden så du slipper for at bruge id:

<script type="text/javascript">
function m(elm) { elm.style.left = "10px"; }
</script>

<div style="position:absolute;left:100px;" onClick="m(this)">hello world</div>

/psc
Avatar billede psoriasis Nybegynder
14. november 2006 - 16:42 #2
Hey, det var neat! Tak for hjælpen :)
Avatar billede psoriasis Nybegynder
14. november 2006 - 16:43 #3
.. lægger du et svar, eller er points ligemeget?
Avatar billede psykochicken Nybegynder
14. november 2006 - 17:56 #4
velbekomme - behold bare pointene ;o)
Avatar billede psoriasis Nybegynder
21. februar 2007 - 20:43 #5
Lukket