Avatar billede jnissen Nybegynder
19. november 2006 - 23:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Outlook Web Access

Hejsa.

Jeg har en Windows Small Business server 2003 kørende som webserver via IIS. Jeg har indtil nu brugt Merak som mailserver, men kunne nu godt tænke mig at bruge OWA.
Hvordan konfigurere jeg den? Den skal bruges til ca 8 domæner.

Alle domæner bliver henvist fra gratisdns.dk

Serveren bliver ikke brugt til andet end web og mail.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. november 2006 - 23:45 #1
OWA er ikke en mail server, men webmail delen til exchange, så er det et webinterface du vil have til merak, eller benytte exchange ?
Avatar billede jnissen Nybegynder
19. november 2006 - 23:57 #2
Jeg vil gerne benytte Exchange som mailserver, jeg er bare slet ikke klar over hvordan det skal konfigureres. Det skal der selvfølgelig være styr på før jeg kan bruge owa.
Avatar billede karser Nybegynder
20. november 2006 - 08:41 #3
Det er svært at fortælle dig alt om hvordan du skal konfigurere din Exchange igennem dette forum...

Jeg vil foreslå, enten at du skal se om du kan komme igennem det, ved at bruge nogle af de guides som ligger hos MS - eller også skal du kaste dig ud i det, og så komme med nogle mere konkrete spørgsmål, når du støder ind i dem! ;o)

Jeg smider her et par links til "How-to's" som jeg har fundet på nettet...
http://www.christensen-software.com/support/config_exchange_2003.htm
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/exchange/Guides/Ex2k3DepGuide/fa02f087-7fe7-4eb7-b859-12632d762f9e.mspx?mfr=true

...led evt. selv efter flere!

Sidste mulighed ville være at betale sig fra det, ved at benytte en konsulent til opgaven! Men det havde du vel nok allerede gjort hvis det var en mulighed! ;o)

Sig til, hvis du har flere spørgsmål!

/Karser
Avatar billede jnissen Nybegynder
21. november 2006 - 22:14 #4
Karser -> Mange tak. Det kunne jeg fint bruge. Nu har jeg lidt at arbejde videre.
Jeg lader lige spørgsmålet være åbent lidt endnu, hvis der er andre som har noget.

Du må gerne lige ligge et svar Karser.
Avatar billede karser Nybegynder
21. november 2006 - 22:28 #5
;o)