Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
22. november 2006 - 01:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Få data ud af private mapper

Hey

Jeg skal have nogle data over fra min gamle harddisk, så jeg har sat den i en ekstern boks. Men de filer jeg skal have ligger på skrivebordet. Og der må jeg ikke komme ind. Den siger adgang nægtet. Hvordan får jeg fat i de filer?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
22. november 2006 - 02:27 #1
Hvis det er xp home, start i fejlsikret tilstand (tryk F8 under opstart) og vælg fejlsikker tilstand.

Højreklik på brugeren (under document and settings) vælg sikkerhed - avanceret - ejer, og vælg overtag ejerskab.

Er det XP pro, kan den første del springes over.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. november 2006 - 04:19 #2
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
22. november 2006 - 09:42 #3
okay.. håber det hjælper selvom at det er en harddisk der ligger i en ekstern boks og at jeg ikke bruger den windows.
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
23. november 2006 - 08:22 #4
hej igen. Nu har jeg prøvet det men synes ikke det virker. For det første så melder den fejl hver anden gang. Noget med fejlskrivning. For det andet så går den det ikke ved alle undermapper så der er et stort arbejde i det. For det trejde kan den ikke overføre data fra mapper jeg har overtaget ejerskabet af. Den siger adgang nægtet. Nogen gange kan jeg få den til at overføre filerne fra mappen. Men ikke selve mappen. Ved store overførsler går den istå halvvejs og fryser
Avatar billede vejmand Juniormester
23. november 2006 - 11:00 #5
"Noget med fejlskrivning."
Det er meget lettere at hjælpe, hvis du skriver den nøjagtige fejlmeldning.
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
23. november 2006 - 11:27 #6
Har den ikk lige her... Der popper en gul meddelelse op hvor der står at der opstod en fejl ved skrivning af data.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
23. november 2006 - 11:40 #7
hvilket os er der på den maskine du prøver at kopiere filerne fra ? (og hvad er grunden til du har købt ny harddisk, vel ikke fordi den gamle begyndte at opføre sig underligt vel ?)
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
23. november 2006 - 12:00 #8
Altså... har en 200 gb's harddisk jeg normalt bruger. Men da jeg skulle have den helt renset købte jeg en 80 gb ekstern for at få de data jeg ville gemme over på. Jeg lagde filerne på skrivebordet på min 80 gb's og formaterede derefter hele min 200 gb's.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
23. november 2006 - 12:31 #9
ja og så næste spørgsmål, hvilket os ? XP (home/pro), win98, win2K eller ?
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
23. november 2006 - 21:20 #10
XP pro
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
24. november 2006 - 10:29 #11
hey alle igen.. Jeg fandt fejlen. Disken i den eksterne boks var sat som slave. Da jeg ændrede det til master virkede det med det sammen. Lig et svar vejmand hvis du vil have point
Avatar billede vejmand Juniormester
24. november 2006 - 11:29 #12
Nej tak, jeg springer over.
Godt du fik det til at funke.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
22. januar 2007 - 06:33 #13
Jeg sender et svar, så spørgsmålet kan lukkes.  :-)
Avatar billede benjamin1989 Nybegynder
22. januar 2007 - 08:34 #14
yes.. lig det lige
Avatar billede vejmand Juniormester
05. maj 2007 - 08:25 #15
Ups, jeg har vist glemt dette spørgsmål.  :-)