Avatar billede kev. Nybegynder
23. november 2006 - 11:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Import af DLL-fil i .NET

Hejsa,

Jeg håber at nogen her kan hjælpe mig med mit problem, da jeg er totalt lost.

Situationen er den, at jeg skal anvende en DLL-fil leveret af E-conomic i mit asp.net, og på test-serveren virker dette helt fint. DLL-filen er blot lagt i undermappen /bin/ på testserveren.

Men når vi så publicerer sitet på den rigtige server, oplever vi fejl:

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Compilation Error
Description: An error occurred during the compilation of a resource required to service this request. Please review the following specific error details and modify your source code appropriately.

Compiler Error Message: BC30002: Type 'EconomicSession' is not defined.

Source Error:

Line 10:    Sub Page_Load()
Line 11:
Line 12:        Dim objEconomic As New EconomicSession()
Line 13:        Dim strOutput AS String
Line 14:        Dim strOutputError AS String

Source File: c:\inetpub\wwwroot\iadmin\ordresystem\economic_dt69i_send.aspx    Line: 12

Show Detailed Compiler Output:

Show Complete Compilation Source:

--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.42; ASP.NET Version:2.0.50727.42

Vi har installeret .NET Framework 2.0, som Economic kræver for at kunne afvikles. DLL-filen ligger også i bin-mappen på serveren, og vi har også registreret DLL-filen i GAC, men det hjalp heller ikke.

Nogen, der har nogen idé om, hvad der kan være galt?

Dette er måske ikke den rigtige kategori at stille spørgsmålet i, da jeg ikke har fundet nogen fejl i koden (ved afvikling på testserveren), så jeg tror nærmere, at det er en serverfejl.

// Kevin
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2006 - 12:22 #1
DLL filen skal tilføjes som "reference" til projektet..
Avatar billede kev. Nybegynder
23. november 2006 - 12:42 #2
det er den også via <%@ import Namespace="Economic.Api" %>

som jeg også skrev, så virker selve aspnet-koden fint (ved afvikling på testserveren) og INTET af koden er blevet ændret ved flytning til den rigtige server
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2006 - 12:59 #3
Jamen, er du helt sikker på, at du ikke skal tilføje DLL som reference, inden du publisher projektet/solutionen?
Avatar billede kev. Nybegynder
23. november 2006 - 13:04 #4
tilføje som reference hvor?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2006 - 13:05 #5
Højreklik på projektet i solutionen, og vælg "Add reference".. Så skal du vælge DLL filen.. klik på de forskellige tabs/faner i toppen af dialogboxen der dukker frem..
Avatar billede kev. Nybegynder
23. november 2006 - 13:08 #6
Hvilket program henviser du til nu?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2006 - 13:09 #7
Jeg går ud fra, at du "sidder" i Visual Studio..

Her loader du dit projekt/solution, og tilføjer en reference til DLL-filen.

Derefter "builder" du dit projekt, og til sidt vælger du publish..
Avatar billede kev. Nybegynder
23. november 2006 - 13:14 #8
Nej... den smule aspnet-kode jeg skal bruge for at skabe interaktivitet med Economic er så simpel, at jeg blot sidder og redigerer det i Notesblok eller Webmatrix (i alt 2 filer).

Resten af sitet/system er udviklet i almindelig asp.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2006 - 13:25 #9
I C# (f.eks.) kan du ikke inkludere et namespace, med mindre at du har adgang til projektet, dvs, du har en reference til projektet.

Det er derfor jeg skriver at du lige skal se, om du kan tilføje den til dit projekt..

Prøv det..

Start Visual Studio op, åben dit projekt, højreklik og vælg "Add reference", find DLL filen.. Nu skulle du kunne bruge namespace..
Avatar billede kev. Nybegynder
23. november 2006 - 13:32 #10
Men Visual Studio genererer vel bare noget bagvedliggende kode? Som man vel i princippet bare kan copy/paste?! (har så vidt jeg kan se ikke visual studio installeret)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2006 - 13:35 #11
Jo, det gør den vel..

Men det er jo lige med at vide hvad og hvor man skal paste kode ind..

Hvis du paster forkert kode ind, virker det ikke..
Hvis du paster korrekt kode, ind i et forkert sted, virker det ikke..

Det nemmeste ville være, hvis du kunne tilføje referencen via Visual Studio.
Avatar billede kev. Nybegynder
23. november 2006 - 13:40 #12
ok, det vil jeg lige prøve at kigge på....

Mange tak for hjælpen indtil nu, vender tilbage når jeg har fået rodet lidt med det.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2006 - 13:41 #13
Helt iorden.
Avatar billede kev. Nybegynder
23. november 2006 - 14:51 #14
Damn, det koster kvaje-bajere....

Koden virker fint. Namespace-referencen var rigeligt. Havde bare lige placeret min bin-mappe forkert (på testserveren havde jeg lavet 2 bin-mapper, hvoraf jeg kopierede den forkerte).

Smid lige et svar. Point som tak for hjælpen.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2006 - 14:53 #15
Hvis du insisterer.. :-)
Avatar billede kev. Nybegynder
28. november 2006 - 08:28 #16
Det gør jeg... ;-)